Kontrollrummet

mahan - WAITING FOR THE TRAIN

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou Cykeln!
javisst, räätt så glada var vi när det bandades ;)
så allt låter lite ditåt, kanske det som ger lite livekänsla, vem vet.
Och vem vet kankse vi yrar iväg till Yran i sommar! :D

TAck för lyssningen!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Minst två hundra lyssningar senare.

Om jag karakteriserar detta som en musikrätt så blir det nåt sånt här:

Bluesig,reggae baserad,countrylirande, extraknäckande kock - möter Frank Zappa och kokar ihop en låt  :D

Nånting i takten är överkurs för mig Johan.De naturliga "mötesplatserna" eller vad man nu säger känns inte naturliga för mig."Banjo guran" hittar inte sin plats i låten,därav reggae syftningen i maträtten..
Men strunta i vad jag säger,du har sytt ihop det hela till en fungerande helhet och ingen annan har klagat.Se mitt inlägg som en förvirrad munspelare som inte hittar nånstans att lira sina train fills  :)

Bortsett från ovanstående så gillar jag ide´n skarpt!

Mvh
Micael


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Minst två hundra lyssningar senare.
Om jag karakteriserar detta som en musikrätt så blir det nåt sånt här:
Bluesig,reggae baserad,countrylirande, extraknäckande kock - möter Frank Zappa och kokar ihop en låt  :D
Nånting i takten är överkurs för mig Johan.De naturliga "mötesplatserna" eller vad man nu säger känns inte naturliga för mig."Banjo guran" hittar inte sin plats i låten,därav reggae syftningen i maträtten..
Men strunta i vad jag säger,du har sytt ihop det hela till en fungerande helhet och ingen annan har klagat.Se mitt inlägg som en förvirrad munspelare som inte hittar nånstans att lira sina train fills  :)
Bortsett från ovanstående så gillar jag ide´n skarpt!
Mvh
Micael

Tjou Micael!
Detta är ju ett samarbete, och låten baserar sig på Spacetruckers låt, och han har sitt egna sätt att göra låtar.
Mahanlåtar låter som mahanlåtar och Spacetruckerslåtar låtar har sitt egna drag som jag tycker om.
Så jag har verkligen tagit Spacetruckers önskemål i beaktandet angående denna låt, vi hade jäkligt kul när vi bandade in detta alster! :D

Kul att du gav dig tid att lyssna o kommentera detta, och visst lyssnar vi på god uppbyggande kritik!
Denna låt ska få ett nytt omslag inom kort, och då kommer nog alla kommentarer att  tas i bruk! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Får vi ny mix på denna ännu en gång. Balans på tåget. 5 lok och en passagerarvagn liksom... massor med trummor, rösterna är HÅRDA men låååångt i bakgrunden. Och så vidare. Värt att göra en lyssnarvänlig mix, definitivt, för låten är riktigt skojig 8det hörs att det var skojigt med andra ord)!
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Tjosan.
Om jag minns rätt hade vi såpass kul när vi gjorde detta att de sista spåren som spelades in vid nåt skede långt efter midnatt skippades följande dag utan större diskussion  :).

Krister
Life is too short to remove USB safely


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
På publikens begäran skall en mix med nytt lokomotiv och några skinande snygga vagnar dras igång... bara jag hittar projektet! :D
TAck för lyssningar o bra kommentarer.
h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............