Forum > Färdiga produktioner

Hedblom - Perfect Strangers

(1/3) > >>

Hedblom:
LÅTNAMN: Perfect Strangers
ARTIST/GRUPP: Hedblom
GENRE: pop
LÅTLÄNGD: 2:11
KOMPOSITÖR: Hedblom
PRODUCENT: Hedblom
EV. MEDVERKANDE: me my self and I
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Suttit och skrivit lite av en emolåt.
Började med att jag satt och lyssnade på dylan och ville försöka
mig på sådan gitarr. Sedan gick det ganska fort.

Funderar på att dubba sången, men hur ska jag då göra det?

Trevlig lyssning (förhoppningsvis)...

http://www.hedblom.nu/Perfect_Strangers.mp3

freddy:
Läckert, jag gillar. Tycker om gitarrfiguren men den känns lite stressad nu, inte avslappnad riktigt. Du får köra den några vändor till tror jag och låta den sjunka in lite mer. Sången är bra den med, lite dov tycker jag på något vis. Vet inte om det är inspelningstekniskt eller om du behöver artikulera lite tydligare. Sången behöver lyftas fram lite mer, kanske lite mer diskant helt enkelt.

ös på :D

Tokai:
fint gitarrspel på akustisk, men som freddy säger, "lite stressigt", kanske sänka tempot något?
Låter lite konstigt raspigt om sången. Kanske en dålig kompressor eller värre - en mindre bra mik?
Skit samma, cool låt tycker jag. Vet inte om det kanske skulle behöva piffas upp med nåt annat instrument efter ett tag?

Robert Höglund:
Grym energi i sången och spelet tycker jag. Väldigt långt från Dylan kan jag tycka dock.
Tycker att du ska göra en version med "full sättning" på denna, då kommer den nog lyfta.
Nu känns det som en Green Day-låt, minns inte vilken.

Men fan vilken bra låt.
Det var mina första tankar när jag lyssnar på den.

MaxB:
Har bara lyssnat en gång men gillar allt. Men dottern sa att det inte är nån emolåt (jag vet inte vad en emolåt är för något)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion