Kontrollrummet

Vad är "nybörjare"-kategorin?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad tsmalmbe

Kontrollrummet välkomnar nybörjare av alla slag in på forumet!

Denna kategori är till för nybörjarfrågor. Den har lagts till för att sänka tröskeln för de som är nybörjare och/eller nya på forumet att ställa seriösa frågor relaterade till att göra musik. Här behöver man inte ta stress över att ämnet faller i fel kategori. Det är fritt fram att fråga, också angående de mest elementära sakerna.

I det fall att ämnet kan passa bättre i någon annan kategori, meddelar admin om saken och flyttar ämnet. Diskussionen flyter sen vidare.

Var vänlig och skriv inlägg och frågor som har  med själva kontrollrummet att göra i "Allt om kontrollrummet" som tidigare.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Kanske 'klistra' en länk till KR-wikin där inne? Bara ett förslag. Personligen tror jag att folk ändå skickar sina frågor utan att kolla wikin... :)


Utloggad tsmalmbe

Vilket är bara bra, för om alla springer rakt in i wikin, kan vi kanske gå miste om många intressannta diskussioner! Kanske jag har fel?

Dessutom får alla nyregistrerade medlemmar ett "välkommen"-PM nuförtiden, där en hel massa länkar och information är packad ihop, bl.a wikin.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Vilket är bara bra, för om alla springer rakt in i wikin, kan vi kanske gå miste om många intressannta diskussioner! Kanske jag har fel?

Dessutom får alla nyregistrerade medlemmar ett "välkommen"-PM nuförtiden, där en hel massa länkar och information är packad ihop, bl.a wikin.


Nej, jag håller väl med dig egentligen o visste inte det där med Välkommen-PM:et. Bra initiativ för den delen!


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Vilket är bara bra, för om alla springer rakt in i wikin, kan vi kanske gå miste om många intressannta diskussioner! Kanske jag har fel?

Dessutom får alla nyregistrerade medlemmar ett "välkommen"-PM nuförtiden, där en hel massa länkar och information är packad ihop, bl.a wikin.



Det är en MYCKET fin ide att skicka välkomst PM åt nya medlemmar! :)
Tummen upp för det!
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Torwald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 268
  • O_o
    • Visa profil
Bra grej tycker jag, men folk som är för stolta kommer kanske inte använda kategorin. Jag vet att jag själv är sån!  :lol:
Ju dyrare desto bättre.


Utloggad berra_-

  • Lovande
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 385
  • My name is Manny Calavera!
    • Visa profil
Bra grej tycker jag, men folk som är för stolta kommer kanske inte använda kategorin. Jag vet att jag själv är sån!  :lol:

 :lol:

Verkar inte finns några nybörjare här?  :rolleyes:  :lol:

Eller så är alla nybörjare smarta nog att skriva under rätt kategori  B)
Hälsa sa Hellsa


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
En grej...kanske flum eller inte, men kan vara trevlig är att man såsom på företag ordnar en fadder.

Om vi är några som kan ställa upp som faddrar och svara via PM kanske eller så....hum.

Jo, men kan funka?  :unsure:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad idf

  • the face of all your beard
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 919
  • nä nu jädrar!
    • Visa profil
    • sfan00 - breakcore & ambivalens
En grej...kanske flum eller inte, men kan vara trevlig är att man såsom på företag ordnar en fadder.

Om vi är några som kan ställa upp som faddrar och svara via PM kanske eller så....hum.

Jo, men kan funka?  :unsure:
ey i like.. :P
Swedish dub- and breaksproducer
http://www.idfproductions.se/
Renoverar/restaurerar stränginstrument och slagverk. jonas.wijk@idfproductions.se


Utloggad _Olsson

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 60
    • Visa profil
En grej...kanske flum eller inte, men kan vara trevlig är att man såsom på företag ordnar en fadder.

Om vi är några som kan ställa upp som faddrar och svara via PM kanske eller så....hum.

Jo, men kan funka?  :unsure:

I såfall kommer söka jag faddrer(?)/faddrar(?) :P