Forum > Färdiga produktioner

Equality och Asti - När tiden rinner ut

<< < (2/9) > >>

asti:

--- Citat från: mahan skrivet 02.10.2008, 21:18:41 ---Tjou Asti!

Precis som Wernis så håller jag åxå på att städa i studion...  :P
Låter ju snyggt som det är men kunde nog tänka mig att lägga till ett småningom växande stråkarr.
Och sen från 2:20 kan jag höra basen och trummorna som stöder ett högdistat och delayat elgurasolo!

Snygg låt, och snygg tolkning! :)

h.  johan

--- Slut citat ---
Någon form av stråkar är kanske inte fel även om det är lite konventionellt!
Trummor är jag tveksam till - möjligen vispar, och kanske en kontrabas, men knappast elgitarr!
Men det kanske är jag själv som är "låst" i att det ska vara lågmält och finstämt!?
Vill inte tappa intimiteten och nyanserna, som lätt försvinner ju mer pålägg som görs.
Tack för dina synpunkter!
/Asti

Aettan:
Nej jag har inga problem med den här versionen inte när det gäller arret i alla fall, en helt underbar tolkning i mina öron. På Es egen version så tycker jag ju som jag skrev där att det behövs lite mer "rum" i soundet, i den här versionen så är pianot som jag hör det i alla fall ytterligare lite torrare och sången och gurasolot ganska vått så det liksom gifter sig inte. Pianot är oxå lite lågt men det är ju svårt att göra en finstämd version för ett piano har ju sin givna mininivå så jag förstår att det kan bli huvudbry och problem vid mixningen. Så därför skulle jag satsa på att göra en mix som baseras på ett livesound där det soundmässigt framgår att sångaren sjunger i mick. Det tror jag skulle ge en jäkla närvaro och innerlighet. Skitbra collab det här, det har mynnat ut i två kanonversioner helt enkelt.

asti:

--- Citat från: Aettan skrivet 03.10.2008, 16:04:16 ---Nej jag har inga problem med den här versionen inte när det gäller arret i alla fall, en helt underbar tolkning i mina öron. På Es egen version så tycker jag ju som jag skrev där att det behövs lite mer "rum" i soundet, i den här versionen så är pianot som jag hör det i alla fall ytterligare lite torrare och sången och gurasolot ganska vått så det liksom gifter sig inte. Pianot är oxå lite lågt men det är ju svårt att göra en finstämd version för ett piano har ju sin givna mininivå så jag förstår att det kan bli huvudbry och problem vid mixningen. Så därför skulle jag satsa på att göra en mix som baseras på ett livesound där det soundmässigt framgår att sångaren sjunger i mick. Det tror jag skulle ge en jäkla närvaro och innerlighet. Skitbra collab det här, det har mynnat ut i två kanonversioner helt enkelt.

--- Slut citat ---
Bra synpunkter vad gäller mixen! Ska experimentera lite grand med lite mer rumsljud på pianot! Jag tror, som du säger, att pianot ska upp lite och gitarren ner en aning. Jag vet inte riktigt vad du menar med "livesound" på mixen - förklara gärna lite utförligare om du har lust! Någon speciell effekt eller VST-plugin du tänker på? Tack för bra synpunkter!
/Asti

freddy:
Jag gillar låten och texten. Men jag tycker också att det behövs lite mer variation för att låten inte ska vara en stor upprepning.

Först så tycker jag nog att pianot gott skulle kunna spelas om, alternativt se över anslagen om det är midi. Låter väldigt konstigt både med anslagen nu, lite gorilla-anslag ibland. Det skulle kunna snyggas till en hel del känner jag. Sustainpedalen behöver nog ses över den med. När pianot är ensamt med sången så hörs verkligen alla brister, så jag tycker man måste vara riktigt petig.

Jag tycker gott man kan smyga in en cello redan på andra svängen, sen adderar man instrument vid varje ny vända.

Kan bli riktigt bra detta, mer jobb behövs dock. Mer variation som sagt och än mer känsla i kompet.

Robert Höglund:
Nu kommer du skrika "idiot", men jag tycker att du ska förenkla harmonierna en aning. Om du skippar några av färgningarna så tror jag verkligen att melodien skulle förmedlas på ett helt annat sätt. Som det är nu (SOM VANLIGT MINA ÅSIKTER) tycker jag det blir så förbannat kyrkligt på något sätt. Det är inte fel men det är min känsla bara.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion