Forum > Färdiga produktioner

Equality och Asti - När tiden rinner ut

<< < (5/9) > >>

asti:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 03.10.2008, 18:24:30 ---Vackert Asti. Fint material att jobba med, som alltid Eq får till!

Men lite för naket nu tycker jag oxå, från 1:43 tycker jag att antingen en cello, eller ljust stråk ska rama in..sen från gitarrdelen kan både ljust o mörkt stråk få vara med tycker jag, bygga upp det hela mer.

Anslaget är lite hårt på pianot kanske.

Men jag tokgillar det här annars,och när du får till det på skånska, kanon bara :P

Detta skall följas, spännande projekt.

/Marr

--- Slut citat ---
Är inne på att testa stråkpålägg, åtminstone cello. Är osäker på vad man kan göra med anslaget! Det är svårt att få nya anslag i dessa ekonomiskt bistra tider! :D
/Asti

asti:

--- Citat från: Clemens skrivet 03.10.2008, 22:39:12 ---Fy fan va bra!..vad ni än gör, ändra inte färgningarna på ackorden. tycker man lyssnar mer på texten och det övriga bara flyter på..en låt för reflektioner..behövs mer?..hmmm.. fan vet..någon försiktig förstärkning då i så fall..tycker inte man skall dra på med bas å trummor..möjligtvis någon schysst "Janne Schaffer" gura dock väldigt sansad..Kanonlåt!   

--- Slut citat ---
Kul att du gillar eq:s fina låt! Även om jag inte är någon vidare sångare kunde jag inte motstå att göra ett försök, jag älskar låten!
Tror också på en försiktig förstärkning, t.ex cello. Cello är ju rätt konventionellt (inget fel i det), men det kanske vore mer spännande med ett trombonkomp i stämmor?
Elgitarr däremot är jag väldigt tveksam till, men Eq är också lite inne på det.
/Asti

asti:

--- Citat från: karl skrivet 03.10.2008, 23:03:22 ---What gorilla...men fråga  Clemens om han kan lägga pianot så är ni på säker grund...håller med freddy bitvis när det gäller pianot även om jag inte skulle utrycka det som gorilla anslag....vet inte vad jag tycker om gitarrens ingång i sticket där harmonierna skenar iväg och det hålls liksom inte ihop just där..annars bra sång och bra text och pianofigurerna eller harmonierna är fruktansvärt fina i versen...bland det bättre jag hört här på KR.... B)

Allt gott /  karl

--- Slut citat ---
Du har rätt i att gitarren inte är riktigt bra! Eftersom harmoniföljden är så pass "krånglig" i övergången hade jag svårt att få till det som jag önskat! Man kanske ska skippa gitarren och ersätta med cello? Jag är ju väldigt förtjust i tromboner, så det skulle jag också kunna tänka mig. :)
/Asti

freddy:

--- Citat från: equality skrivet 03.10.2008, 21:42:48 ---Intressanta synpunkter och det är jag som är "gorillan" bakom pianot. Man är ju inte Robert Wells precis... Om jag inte minns fel är pianot inspelat med några takter i taget för att sedan gå vidare till nästa parti och då blir det inte riktigt bra med flytet och känslan. Jag tycker det är svårt att ändra midivärdena i efterhand så att det låter bra.

--- Slut citat ---

Vill bara poängtera att gorilla nog låter lite hårdare än vad jag menade, en aning överdrivet. Vi skämtade om det i bandet förut, det var oftast trummisar som spelade som gorillor :D Men du fattade poängen iaf, tror det kan bli fint med lite justeringar, du är inte långt ifrån..

freddy:

--- Citat från: asti skrivet 04.10.2008, 08:34:22 ---Har faktiskt inte reagerat själv på pianoanslagen! Men det är ju fler som tycker så, så det ligger nog en del i det. Ska testa ett cellopålägg! Om man lägger på ytterligare instrument är jag rädd för att man tappar intimiteten, som sagt, men får väl fundera...........
Tack för synpunkter!

--- Slut citat ---

jag tycker inte att du ska lägga på så mycket heller, men lite små variationer. Lite stråkar och så, det förändrar nog inte helheten när det kommer till känslan, men ger lite variation.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion