Forum > Färdiga produktioner

Equality och Asti - När tiden rinner ut

(1/9) > >>

asti:
Jag fick förmånen att försöka mig på en svensk version av Equalitys fina låt "Confidence"!
Varken han eller jag vet om det ska läggas på fler instrument eller sång eller om den kan anses klar så här.

Har lagt på cello och stråkar! Bättre?

asti:
Tacksam för idéer! :)

Wernborg:
Städar studion och lyssnar på lite demos samtidigt. Kanske att det grumlar mitt sinne, men....

... detta var riktigt sömnigt. Det händer ingenting. Jo, ett gitarrsolo som nästan blev en väckarklocka.

Om jag har idéer? Plocka in hela bandet efter ett tag. Glöm inte hammondvräket och ett solo på det samma. Ta upp den några tonsteg så rösten får jobba lite.

Antar att du fått höra det förut, men du låter otäckt likt Afzelius. (I mina öron i alla fall.)

mahan:
Tjou Asti!

Precis som Wernis så håller jag åxå på att städa i studion...  :P
Låter ju snyggt som det är men kunde nog tänka mig att lägga till ett småningom växande stråkarr.
Och sen från 2:20 kan jag höra basen och trummorna som stöder ett högdistat och delayat elgurasolo!

Snygg låt, och snygg tolkning! :)

h.  johan

asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 02.10.2008, 20:07:35 ---Städar studion och lyssnar på lite demos samtidigt. Kanske att det grumlar mitt sinne, men....

... detta var riktigt sömnigt. Det händer ingenting. Jo, ett gitarrsolo som nästan blev en väckarklocka.

Om jag har idéer? Plocka in hela bandet efter ett tag. Glöm inte hammondvräket och ett solo på det samma. Ta upp den några tonsteg så rösten får jobba lite.

Antar att du fått höra det förut, men du låter otäckt likt Afzelius. (I mina öron i alla fall.)

--- Slut citat ---
Tanken med låten är ju att skildra en döende människas tankar och önskningar och stämningen bör ju vara därefter, så "hammondvräk" tror jag inte blir så bra! :)
Ska det in fler instrument tror jag mer på något lågmält, som t.ex cello eller någon sorts försiktigt blås.
Kanske en kör skulle förstärka, är som sagt osäker själv!
En del säger Afzelius och andra Wiehe, så jag tror det bara är dialekten som påminner!
Bara man inte börjar dra paralleller med Edvard Persson så är det OK!  :D
Tack för dina synpunkter!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion