Forum > Demolåtar

Robert Höglund - Waste of Time

<< < (3/5) > >>

Robert Höglund:

--- Citat från: egghuvud skrivet 02.10.2008, 12:58:23 ---Hej!
Snyggt liksom dina andra låtar. Jag gillar det där västkuststuket. Stråkar skulle ju naturligtvis funka här, men det kan ju göra att det blir lite smörigare. Någon slags snygg stråkpad eller så i bakgrunden kanske? Bara för att fylla ut ljudbilden mer neråt.
Annars tror jag att det låter lite "litet" för att det är så torrt. Reverb lyfter det säkert  t e x på gitarrerna.
Jag skulle också följa Mahans råd, en tre fyra akkegitarrer med olika panoreringar och olika volym skulle kunna göra ljudbilden fetare. Tappa inte bort nyanserna bara. Det är kul att det är lite tunnare men att det blir nyanserat, t e x med percussion som kommer in eller elgitarren som lägger andra figurer.

Sången är fortfarande bra, men fortfarande lite svanjig rent tonmässigt. Är det du som spelar piano förresten? Begåvat i så fall.

Egg  :)

--- Slut citat ---

När jag tänker efter så är sången och akke-gitarren inspelad samtidigt i samma mick. Jag brukar göra så att jag spelar in allt i en tagning med en trumtakt, detta för att få ned hela formen på låten direkt. Därför är det bara en gitarr. Jag ska försöka få till nåt bra med denna. Och det är ju som du säger, det krävs mer pålägg. Sen är ju trummorna bara en loop som rullar på.

Ja, det är jag som spelar pianot  :wub: Tack så hemskt mycket för den komplimangen. Det är inte varje dag någon säger så.

concealed:
väldigt skön låt!  :o det som du tycker fattas kan säkert vara nåt av dedär som de andra nämnt, men ja tycker det kunde vara lite munspel i refrängen! Jag prövade själv och det låter hur bra som helst. :D Å andra sidan så skulle den kanske låta lite för mycke som Gin Blossoms då men dom e ju bra så vem bryr sig  :P

Wernborg:
Bra.

Gör klart och sjung tills det är ofalskt.

Mycket behagligt.

IKEN:
faan det låter Eagles om detta,och IKEN gillar dem........ :wub:
Någon sa Munspel,det kunde passa in här på vissa ställen......
Du har en jävligt bra röst mannen!!
KEEP IT UP!!! 
Country rock at it's best på nått sätt.......
fortsätt jobba på detta ,och ersätt demn,demn,demn  mot slutet med ett solo,typ det där munspelet...
ett tips,MaxB lirar munspel,och bra dessutom......... ;)

MacTS:
Jättebra! Sällar mig till alla som vill höra körer på refrängen, å sen lite pedal steel (som också nån har kommenterat) skulle kunna bli hur bra som helst....
Om inte pedal steel är ett alternativ så tror jag lite orgelslingor skulle sitta fint...
Några sura sångtoner på slutet, annars kanonbra sång!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion