Forum > Färdiga produktioner

å.s.e - Om du stannar

<< < (2/3) > >>

Myrli:
Oj.. Oj.. Oj...

Detta var verkligen vackert.

Gillar sången jätte mycket, men om jag hade mixat detta hade jag lagt på lite mera reverb på rösten, inte mycket men en gnutta.

En basfiol som bas var det någon som nämde, och det skulle passa perfekt på detta verk.

//Anders

Åsa:

--- Citat från: Myrli skrivet 02.10.2008, 21:49:07 ---Oj.. Oj.. Oj...

Detta var verkligen vackert.

Gillar sången jätte mycket, men om jag hade mixat detta hade jag lagt på lite mera reverb på rösten, inte mycket men en gnutta.

En basfiol som bas var det någon som nämde, och det skulle passa perfekt på detta verk.

//Anders

--- Slut citat ---

Tack för att du lyssnade och va roligt att du gillade låten och sången, jag är så glad så glad att jag fick sjunga den.. Håller med om mixen av sången, det ska nog slipas lite till på den plus lite annat vet jag.

Eddi:
Det händer inget när jag trycker på grön pil...
Är det nåt fel som är trasigt kanske?
Eko

Åsa:

--- Citat från: Eko skrivet 05.10.2008, 21:33:36 ---Det händer inget när jag trycker på grön pil...
Är det nåt fel som är trasigt kanske?
Eko

--- Slut citat ---

Ja det är nåt knas med att ladda upp låten, vet att stajo kollar med tsmalmbe. Men du har en länk här tills vidare:

http://www.asawetter.se/Samarbeten/om-du-stannar.mp3

/den här är förresten lite ommixad!

Eddi:
Tack Åsa
Ja det var ett stycke på svenska det, som är väldigt tydligt och bra sjunget och orkestrerat våldsamt snyggt med oboen som kommer in där. MEN om jag nu ska skriva från hjärtat så tycker jag inte att texten håller - jag förstår inte vad den handlar om och rimmen är inte bra (väl medveten om att jag skriver inkoherenta saker ibland själv). Harmonimässigt så smyger det in slutackord lite här och var som inte borde vara där och avslutet är inte bra.

Varför skriver jag nu så här då - jo för jag tycker att låten är värd ett bättre öde med bättre flyt och bättre harmonier.

Kanke är det bara jag som tycker så och då spelar det väl mindre roll - men det vore kul om denna vackra låt får ett bättre flyt.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion