Forum > Färdiga produktioner
å.s.e - Om du stannar
stajo:
LÅTNAMN: Om du stannar
ARTIST/GRUPP: å.s.e
GENRE: Melankolisk stråkvisa
LÅTLÄNGD: 3:55
KOMPOSITÖR: Emulator & Stajo
PRODUCENT: Emulator & Stajo
MEDVERKANDE: Åsa på sång
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3
Här är en låt från kontrollrummets första forumfestival. Låten skrevs i feberyra x 2 och blev inte riktigt färdig i tid men presenterades ändå. På den versionen sjöng Emulator, men nu på denna efter ungefär 1.5 års övertalning har vi lyckats få Åsa på sång. Lite bas har det också blivit. Är det något som saknas, tex behövs trummor och hur i så fall, behövs gitarr egentligen eller kommer den bara ta bort intrycket från stråkarna.
Ny version
mahan:
Tjou Åstajemu!
Oj, det va snyggt det, verkligt stämningfyllt arr. För min del räcker denna instrumentering till. Skulle kunna tänka mig att byta elbasen mot cello för att få det hela sådär skönt "unplugged". Snyggt litar och sången klara våran Åsa med fulla bonuspoäng! :)
Mixen kunde jag tänka mig att skruva på lite grann, sången låter lite torr bland alla sköna stråkar och luftigt piano. Så släpp in Åsa i samma rumm som instrumenten.
Och så tycker jag att sången har lite mycket kompressor eller limiter, pumpar aningen för mycket.
Coolt samarbete, bra jobbat! :)
h. johan
freddy:
jävlar vad fint! Blev helt tagen av den här låten. Vacker text och Åsa sjunger riktigt bra, helt perfekt och med otroligt känsla. Basgången på andra/tredje refrängen känns lite väl markant på något vis, tar för mycket plats tycker jag. Klockrent samarbete och en väldigt fin låt, instrumenteringen är lagom - det behövs inte mer.
Så Emulator har en mjuk industrifri sida? :)
Snyggt jobbat samtliga!
Åsa:
--- Citat från: mahan skrivet 01.10.2008, 21:04:47 ---Tjou Åstajemu!
Oj, det va snyggt det, verkligt stämningfyllt arr. För min del räcker denna instrumentering till. Skulle kunna tänka mig att byta elbasen mot cello för att få det hela sådär skönt "unplugged". Snyggt litar och sången klara våran Åsa med fulla bonuspoäng! :)
Mixen kunde jag tänka mig att skruva på lite grann, sången låter lite torr bland alla sköna stråkar och luftigt piano. Så släpp in Åsa i samma rumm som instrumenten.
Och så tycker jag att sången har lite mycket kompressor eller limiter, pumpar aningen för mycket.
Coolt samarbete, bra jobbat! :)
h. johan
--- Slut citat ---
Hej Mahan och tack snälla för berömmet ^_^. Jag håller med dig ang arret, det räcker bra såhär tycker jag, låten är så fin i sig, melodin och texten är fin. Så ja, kanske lite mixtrande med sången, jag har själv lite åsikter ang den mixen men det vet Stajo redan om ;)
--- Citat från: freddy skrivet 01.10.2008, 21:19:42 ---jävlar vad fint! Blev helt tagen av den här låten. Vacker text och Åsa sjunger riktigt bra, helt perfekt och med otroligt känsla. Basgången på andra/tredje refrängen känns lite väl markant på något vis, tar för mycket plats tycker jag. Klockrent samarbete och en väldigt fin låt, instrumenteringen är lagom - det behövs inte mer.
Så Emulator har en mjuk industrifri sida? :)
Snyggt jobbat samtliga!
--- Slut citat ---
:wub: hur fint beröm var inte det där då? Jag säger tack tack snälla!
Väldigt fin låt också som sagt och lagom instrumentering. Och ja, Emu visar upp en mjukissida här som man sällan sett, låtmakarna hade ju iofs feber när dom gjorde låten så dom satt nog och tyckte rätt synd om sig själva :D Skämt åsido, låten är jättejättefin, den var känslosam att sjunga och jag är så glad att det gick fram..
stajo:
mahan - jo cello, fast det ligger ju redan en, du menar inte ståbas eller något? Har tyvärr inte någon sådan ens som plugg... intressant dock, har länge funderat på att skaffa. Sången ja, jo hade mer reverb och rum men reverbet blev lite metalliskt men visst skall vi försöka skruva lite till. Pumpningen kan nog bero på att sången ligger i topp och det lagts en kompressor över allt för att dra upp volymen, resultatet kommer ju bli att det inte blir samma volym på den. Eller hur fixar man det?
Tack för komments :)
freddy - jo emu blir nog ganska mjuk när han är sjuk... Basen ja, jo har precis funderat på den och vet nog exakt vilket ställe du menar, det är en nedgång som återkommer flera gånger och vi var lite osäkra till den men skulle se om någon reagerade ;), skall nog försöka jämna till där ja, får ta ett möte med emu om det.
Tack tack :)
Jo ja förstås... TACK ÅSA för allt jobb :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida