Forum > Färdiga produktioner

Tony - För Den Jag Är

<< < (3/4) > >>

Myrli:
Hej.. skriver medans jag lyssnar..

En bra låt..

Men piano ljudet är inte bra i början, inte heller stråk ljuden.
Jag skulle välja ett riktigt piano och hitta ett bättre stråk ljud.

När refrängen kommer så skulle jag vilja att den utmärker sig mera, låten bygger upp till ref, men sen faller den platt.
Kanske låta dist gitarrerna slå ut ordentligt på varje ackord. Nu låter det lite som om vers och ref är samma sak.

Annars en bra låt.

Bra.
//Anders

Robert Höglund:
Lite tråkigt tycker jag tyvärr. Stråkarna är lite sådär "vill låta äkta, men lyckas inte hela vägen". Om jag hade gjort detta hade jag valt ett melotron-ljud med lite effekter på för att inte de ska förknippas med "äkta vara". Sen kanske korta ned tonerna i stråk-hooken.
Gitarren tycker du ska byta mot en "synth-gitarr".
Du kanske ska lägga in ett tonartsbyte i refrängen för att ge lite mer energi åt den?

Sen vill jag säga att jag önskar jag kunde sjunga som du, du sjunger som en gud.

Tack för lyssningen.

freddy:

--- Citat från: Ejremar skrivet 03.10.2008, 19:08:30 ---tackar, där kom det mer klagomål än bra saker :)
Men ja, jag vill inte att allt ska låta "äkta vara" jag gör inte musik för att spelas på radio jag gör min musik för att ja lever för de och tycker det e kul.

Och det ska inte låta äkta ifrån sovrummet.. Äkta vara kommer ifrån en stor studio :)

--- Slut citat ---

Det är svårt att ta kritik på sina egna mästerverk jag vet. :D Men det är bra att få lite ordentligt feedback med. Folk här lyssnar kritiskt och har mycket kunskap, så det blir lätt mer negativt än positivt av naturen. Så ta det inte så hårt. 

Robert Höglund:

--- Citat från: Ejremar skrivet 03.10.2008, 19:08:30 ---tackar, där kom det mer klagomål än bra saker :)
Men ja, jag vill inte att allt ska låta "äkta vara" jag gör inte musik för att spelas på radio jag gör min musik för att ja lever för de och tycker det e kul.

Och det ska inte låta äkta ifrån sovrummet.. Äkta vara kommer ifrån en stor studio :)

--- Slut citat ---

Det jag menade var att du borde fejka till stråkarna mer så de inte låter som att de vill vara äkta vara.
Hoppas jag inte trampade dig på tårna nu, det var inte min mening.

Antimon:
Tänkte gå emot strömmen och säga att jag faktiskt gillar stråkarna och syntblippandet i allmänhet. De har det där lite billiga soundfont-känslan som jag har väntat på hur länge som helst  på att det skulle slå - ger lite skumma associationer till 80-tal mitt i all urbanitet (mellanspelet låter Depeche!) Att låta "äkta" är överreklammerat. Sen lyssnar jag iofs inte så ofta på såna här souliga saker, och är allmän antikommersiell, så ta mig med en nypa salt.

/Stefan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion