Forum > Färdiga produktioner

Tony - För Den Jag Är

(1/4) > >>

Ejremar:
Raderat på begäran av upphovsmannen.

concealed:
Den här låten är nog en sån som jag själv inte skulle frivilligt lyssna på på radion, men den låter väldigt professionell och radiovänlig! Musik som folket med andra ord oftast gillar. Den låter som en färdig låt, men jag tycker ändå att det fattades nåt i refrängen. :huh: Något som skulle fått den att stå mer ut från versen. Detdär synth ljudet verkade lite starkt, jag tror att nånslags version av dendär stråkdelen som kommer efter refrängen kunde spela under refrängen, den lät ganska catchy. Det är också möjligt låten inte låter perfekt pga mina högtalare (=en söndrig och en halvt hel högtalare) :)

freddy:
Att sången är korrigerad hör man väldigt väl, men det vill du säkert ha inom denna stil. Stråkarnas ljud gillade jag inte, inget vidare ljud. Gitarrljudet låter inte heller så kul, tror det är för mycket mid som spökar där. Annars funkar detta, känner inte direkt något "lyft" i refrängen heller tyvärr, gillar nog versen mer melodiskt. Lite körer kanske gör susen?

Trots några konstiga ljudval enligt mina öron så låter helheten proffsig. Slipa en aning till tycker jag, så är det riktigt övertygande.

mahan:
Tjou Tony!
Ett riktigt snyggt pojkbandsalster detta. Låter stort och internationellt, snyggt arrat och snyggt sjunget och tajta stämmor!
Några små saker som jag kunde ha gjort annorlunda:

- stringsen i introt och i mellenliret skulle jag byta ut mot regäla synthstrings
- virveltrumman saknar lite botten i slaget, låter för mycket "fssst" nu
- skulle själv plocka bort all choruseffekt på sång o stämmor
- övergången vid 3:10 låter lite snubbelaktig, ideén är dock bra

Snygg helhet, väl jobbat, gillas! :)

h.  johan

Plinka:
Hej!
Man skulle inte bli förvånad om man hörde denna på radion, den skulle liksom passa in där! Kanske inte så orginell, men väldigt proffsigt och snyggt gjord, och du sjunger otroligt bra!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion