Forum > Demolåtar
Kornstad - Spellbound
egghuvud:
Njaee host host.- "Sp" skulle egenligen varit "så", å och p ligger bredvid varandra på tangentbordet ... host host :wub:
mahan:
Tjou Kornstad!
Detta har potential till vad som helst. Gillar särskilt arret med olika taktbyten, ger verkligen mer färg åt låten!
Sången låter kanske lite mosig stundom, inte vara så fössikti Andreas! :P
Låt den komma ut av hjärtans lust så att man hör och känner att du menar vad du sjunger, för en snygg röst har du!
Och defintivt behövs här åxå sångstämmor på rätta ställen, kunde lyfta hela låten med tre snäpp!
Introt med dom subbiga trummorna gillar jag inte, vet ju nog vad du söker efter, tror jag. Alla andra sound borde åxå få samma burkiga sound för att helhetseffekten med strutsoundet kan nås. Nu låter bara som om spelaren fått nåt fel. ;)
Jäkla snyggt jobbat här, lite skruva ännu så sitter den perrrfectus! :)
h. johan
Light Head:
Lite småsura toner, men det var ju inspelat i all hast.
Jag gillade inte att du fick med grannens trummor vid 0.45... klart mycket bättre när du öppnade så att han fick vara med.
Det är rent och snyggt, men tenderar att bli lite lite tunnt, dock är det ändå snyggt och rätt befriande med en "enkel" ljudbild.
Vill höra fler versioner!!
Bra jobbat
Eddi:
Det är en bra och finstämd låt och din röst passar alldeles utmärkt men du skulle få till det hela mer med en kompletterande sjungerska och jag saknar en matta på vissa ställen vilken med fördel skulle kunna göras med en halvdistad gura - solo är aldrig fel men det får inte bli för mycket i denna snygga låt.
Ja det var Dr Eko´s recept som jag misstänker inte alls kommer att användas :D
equality:
Snygg låt. Värjer mig något för tonartshöjningen men bara något. Tycker mixen låter mycket bra och genomarbetad. Det enda som jag kan komma på är att den möjligen är något torr. Liite mer reverb alltså? Arret är också välavvägt. U2-guran sitter bra. En rivig elgura vid 03:27 kanske? Sången är som vanligt lysande. Usch vad avis jag blir! :angry: :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida