Forum > Demolåtar
Kornstad - Spellbound
Kornstad:
Den ligger i halvärdigt av en solklar anledning....Jag behöver feedback innan jag kan komma vidare här.
Helt ny genre för min del, så det har varit en jädrans massa trixande och testande innan jag hittade en någorlunda ljudbild.
Nu sjöng jag in alltihop snabbt bara precis efter att jag skrivit klart texten, så det kan vara lite otakt och surt på nåt stället.
Skall även till stämmor sedan, men vill vara mer övertygad om jag är rätt ute eller ej, innan jag lägger ner mer tid på det.
Har nu några springande punkter i det här projektet...
1. Känns låten ok i uppbyggnad/helhet?
2. Tycker det borde komma ett gitarrsolo istället för vers vid 2.18, någon som vill göra ett test?
3. vad skall jag lägga på mer vid 2.53?? Vill ha kvar känslan av en höjning vid 3.20, så det får inte bli för mycket men
det skall ändå låta refräng?? Nån som hänger med?....gör det knappt själv. :unsure:
4. Är ju alltid självkritisk....men borde det inte vara en annan typ av sångröst också till detta?
freddy:
Gillar låten och jag tycker du sjunger bra som vanligt. Den akustiska låter torr som fnöske ibland, tänkte på det i början, i slutet var det dock inte alls samma känsla, kanske luring.
Någon stämma på refrängen kanske?
Eddi:
Det hr är en bra låt som kräver fler lyssningar innan man kan tycka till om den (i alla fall jag som är tondöv tydligen) så jag ber att få återkomma.
Eko
egghuvud:
Snyggt. En ren och fin mix. Jag tycker inte du skall vara missnöjd med sången. Gör du den utan sura toner och så sp kommer det att låta kanon. Skulle vilja få fram lite mer av botten i din röst kanske. Det finns en del fina "undertoner" där som hörs lite för lite.
Låten känns bra uppbyggd. Arret är sparsmakat, men ändå inte tråkigt. Visst skulle man kunna dränka allting i stråkar, men jag gillar den lite akustiska känslan som du ändå har på det.
Jag tror att körer skulle göra susen. Ett fett körarrangemang med en tre fyra stämmor för att verkligen accentuera refrängen. Vill du lyfta den så möjligen lite höga stråkar och kanske en elgitarr som driver på lite där i det tomma partiet. Annars skulle jag stanna kvar med de akustiska gitarrerna och göra det feta körarret. En annan väg att gå är ju att förstärka rytmiken. Jag tyckte mig kunna höra en tamburin som slog så där lite såsiga sextondelar eller så i refrängpartierna. :)
Kornstad:
Freddy: Har du sovit alls?? ;) Lyssnade igen och tänkte på det du sade om ackeguran. Kanske ska till en aning mer
reverb på denna.
Eko: Tondöv...du? Tror jag knappast. :D Ser fram emot att höra vad du tycker efter några lyssningar då.
Egghuvud: Jag tror att jag är lite trög idag... SP? SångPedagog...? ;) Vad skönt att höra! Då är jag inte helt ute och
cyklar iaf. Har medvetet mixat bort en hel del lägre register på min sång. Finns så himla mycket energi där och
jag tycker bara att det "sjunger" i högtalarna, typ resonans, om jag inte skär bort.
Stråkar ja....är ju så otroligt lätt att lägga stråkar på och få det att låta skönt, men jag tänkte att det MÅSTE ju
gå att få det snyggt även utan detta... men stämmor, det skall vi ha!! Me like!!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida