Forum > Demolåtar
mahan - AQOUSTIC STEPS
mahan:
Eine kleine bumpernickel!
Spelat in trummorna på nytt och därmed mixat ny version 15 oktober
så om nån ännu orkar med lyssning så... :rolleyes:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/ACOUSTIC%20STEPS.mp3[/mp3]
(finns åxå längst upp i trådbörjan)
h. johan
Kornstad:
Mycket bättre volymmässigt i mixen nu.
Låten känns lite avvaktande och osäker just innan du drar igång tempot i låten mot slutet.
Den förra virveln var lite för dov och "bumlig" i min smak, men denna är istället lite tunn och kraftlös... Aldrig blir man nöjd. ;) Har du ingen sådan däringa härlig 80-tals virvel som får mina hörlurar att skaka ned från monitorerna när man höjer lite? :wub:
Jaja, det är ju bara en smaksak. Låten är riktigt skön och den går ett par ggr om dagen hemma för tillfället.
mahan:
--- Citat från: Kornstad skrivet 15.10.2008, 23:01:26 ---Mycket bättre volymmässigt i mixen nu.
Låten känns lite avvaktande och osäker just innan du drar igång tempot i låten mot slutet.
Den förra virveln var lite för dov och "bumlig" i min smak, men denna är istället lite tunn och kraftlös... Aldrig blir man nöjd. ;) Har du ingen sådan däringa härlig 80-tals virvel som får mina hörlurar att skaka ned från monitorerna när man höjer lite? :wub:
Jaja, det är ju bara en smaksak. Låten är riktigt skön och den går ett par ggr om dagen hemma för tillfället.
--- Slut citat ---
Tjou!
Så det söks efter en JORDBÄVNINGSVIRVEL! :D
Detdär med smak o tycke e ju enkelt, gör som dom andra ber o tycker och så ....
Hade en mix med fläskvirvel men det lät gruvligt.
Men sanningen är att denna virvel låter lite PLOPP nu när jag lyssnat fler ggr. :(
Ska nog se över trumsoundet ännu, nöjd själv med trumliret, nu när höger ben börjar vara i skick igen!
Takk o båkk för lyssningen god respons!
h. johan
Emulator:
Japp. lite mer pulver i virveln önskas.
Sen låter det lite otajt på ett par ställen tyckte jag. kanske nån gitarr som spökar? :unsure:
rocka på!
mahan:
--- Citat från: Emulator skrivet 16.10.2008, 02:19:18 ---Japp. lite mer pulver i virveln önskas.
Sen låter det lite otajt på ett par ställen tyckte jag. kanske nån gitarr som spökar? :unsure:
rocka på!
--- Slut citat ---
Tjou EMU!
postgubben hade med sig DRUMCORE 2.5 idag..... få se om det kan vässa virveln.
Och otajt ja......... gammal är äldst......... och styvast.... :rolleyes:
Försöker så gott det går.
Hoppas nånting gick på positiva sidan... åtminståne hade låten ett slut! :D
Tackar för lyssning o påminnelse om att åldeerdomen har vissa negativa följder med sig :D :lol: :rolleyes: :P
Skämt åsido, alltid glad för respons! :)
h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida