Forum > Demolåtar

mahan - AQOUSTIC STEPS

<< < (7/10) > >>

mahan:

--- Citat från: equality skrivet 14.10.2008, 01:22:45 ---Lyssnat på den nya versionen med sång. Din sång är mycket av ditt signum, en tillgång men ibland även en belastning. Belastning när du använder dig av den i "jävlar-anamma"-läget där jag tycker inte det är motiverat. Början av låten är mycket finstämd och kan inte förstå att du måste ösa på med alla sångmuskler här? Skulle det inte kunna öppna betydligt mer återhållet (och det gäller även trummorna) för att sedan öka i intensitet och ett mer renodlat gitarrsolo utan sång och körer? Första solot bra men lite för tidigt? Kanske spara på de annars fina körerna till slutet? Slutackordet på kören är väldigt välfunnet. Texten innehåller ju en del smärta och saknad men det liksom skyms av allt ös på högsta växel.  Jag tycker det är synd på en så fin låt. Det är som om trovärdigheten försvinner i all "power". Vill inte vara negativ men vill att dina låtar helt skall komma till sin rätt (på det sättet jag vill  :P).

--- Slut citat ---

TJOU EQ!

Stoooooooooooooooooooooort tack till din fina kommentar! Ska försöka ta tilvara allt av din kommentar!
Snyygt att det gillas och ännu snyggare att det finns ett spårlöst en försvbinnjadne ......
har tatt en whisky  för mycket nu......................... sorry...
Kommer att ta en lite förskönande kontakt lite senare!   OK? ;)

h.   JOHAN.

freddy:
Oj, vad har du nu gjort mahan, fullt ställ på reverb-reglaget? :D Nej, virveln funkar inte alls för mig. Den ska vara högre och inte ha ett reverb som man hör klipps, avhugget. Sen kan du dra ner på mängden med, det är väl inte 1986 detta :D

Kul dock att höra med sång och det blir alltid lite rockopera när du öser, jag gillar det. Som ett lite mer "gubbrockigt" Queen. :)

Kornstad:
Hallå mannen!

Det blev bra det här tycker jag. Jag skulle dock velat höja din sång en aning i volym, speciellt i slutet där du ökar på. Där försvinner sången väldigt mycket i mixen.   Även på den första kören och den som kommer i slutet skulle jag vilja justerat en volym och det är på ledstämman i kören. Svårt nu att följa vilken som gäller och det är lätt att man tappar tråden.

Vad gäller slutet så är jag lite osäker. Gillade det inte i början, men nu när jag lyssnat några gånger tycker jag att det känns rätt. Tycker inte att du skall ändra på låten när det gäller det. Låten växer in hos en.

/ Andréas

mahan:

--- Citat från: freddy skrivet 14.10.2008, 13:42:13 ---Oj, vad har du nu gjort mahan, fullt ställ på reverb-reglaget? :D Nej, virveln funkar inte alls för mig. Den ska vara högre och inte ha ett reverb som man hör klipps, avhugget. Sen kan du dra ner på mängden med, det är väl inte 1986 detta :D
Kul dock att höra med sång och det blir alltid lite rockopera när du öser, jag gillar det. Som ett lite mer "gubbrockigt" Queen. :)

--- Slut citat ---

Tjou Freddy!
Reverb ska det vara, fullt eller ingenting :lol: :D. HAr kollat över 1986 reverbet aningen och virveln blev lite ..... annorlunda nu.
TAckar för lyssning o bra kritik!

h.  johan

mahan:

--- Citat från: Kornstad skrivet 14.10.2008, 22:16:28 ---Hallå mannen!
Det blev bra det här tycker jag. Jag skulle dock velat höja din sång en aning i volym, speciellt i slutet där du ökar på. Där försvinner sången väldigt mycket i mixen.   Även på den första kören och den som kommer i slutet skulle jag vilja justerat en volym och det är på ledstämman i kören. Svårt nu att följa vilken som gäller och det är lätt att man tappar tråden.
Vad gäller slutet så är jag lite osäker. Gillade det inte i början, men nu när jag lyssnat några gånger tycker jag att det känns rätt. Tycker inte att du skall ändra på låten när det gäller det. Låten växer in hos en.
/ Andréas

--- Slut citat ---

Tjou Andreas!
HAr lite mixtrat med volymer och nivåer nu, blir lixåm lite ljudblind, så  det är välkommet med kritiska tankar!
Skall troligen dra in hela sånginfanteriet på nytt bara den lite mognar för mig själv. Texten ska åxå lite ses över.
Men kul att du orkar lyssna o kommentera!  :)

h.  johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion