Forum > Demolåtar

mahan - AQOUSTIC STEPS

<< < (6/10) > >>

Emulator:
japp, tycker, med undantag för virveln som jag inte gillar soundet på, att det låter bra.

Får du tag i sång till denna ? :)

mahan:
Tjouhej bröder o systrar!
Har nu äntligen fått tag i en melodisnutt till låten och gjorde en slaskversion att sågas på!

Men först...

Karl:
Kul att åtmisntåne introt sitter...   :D
har nui gjort om mixen och slängt lite sång till, hoppeligen styrt till det bättre!
OCh Beatles kan jag ju inte undvara tydligen, hör lixåm till min årsklass! :)

Tokai:
Right on the spot! Ljuva 80-tal och varför inte 70-tal oxå, 1974 var jag ju 20 år gammal... (ung)! :D
OCh nu finns det lite improviserad sång  till salu, hoppas inte mixen har förstört vintage stämningen!

MaxB:
Har nu diskuterat med trummisen mycket allvarligt och gett honom en sista varning! :rolleyes:
Har mixat om hela trumsetet, låtit det glida lite utåt och lite sång efter eget bevåg o behag.
Glömde att testa med kantslaget, sorry, tyckte att det sitter bättre nu som helhet, men kom med nya förslag! :)

SteveHarris:
Jou mannen!
Nu har virveln helt "muokkats" på nytt, you know! Mera reverb och skurit av på nedre registret!
Hoppas det sitter, annars e det bara att komma med nya förslag! :D

Och sist mjen inte minst:
EMULATORN
Virvel virvel på väggen där, säg mig vem som soundigast i världen är! :lol:
Quite right, har nu ändrat karraktären på virveln, hoppas den sitter bättre nu. Oja... sången har åxå lite lixåm lite lagts till!
Kolla på den och kom med nya goda ...... uppbyggande........ svindlande..... spännande ........ yrande........ osande ......... virvlande... nystande ..........hostande... frustrerande.....  och HÄÄÄÄRLIGA KOMMENTARER!

JÄTTE TACK ALLIHOPPA!
Skönt att ni orkar lyssna o kommentera... och på samma gång motivera en gamling till nya otroliga och enorma prestationer! :)

SteveHarris:
Well well, now i like it , riktigt stort 14"x8" djup i en stor sal sound på den

mahan:

--- Citat från: SteveHarris skrivet 14.10.2008, 01:16:02 ---Well well, now i like it , riktigt stort 14"x8" djup i en stor sal sound på den

--- Slut citat ---

takk o båkk STEVE!

Kul att du lyssnar o komenterar låten!

h.  johan

equality:
Lyssnat på den nya versionen med sång. Din sång är mycket av ditt signum, en tillgång men ibland även en belastning. Belastning när du använder dig av den i "jävlar-anamma"-läget där jag tycker inte det är motiverat. Början av låten är mycket finstämd och kan inte förstå att du måste ösa på med alla sångmuskler här? Skulle det inte kunna öppna betydligt mer återhållet (och det gäller även trummorna) för att sedan öka i intensitet och ett mer renodlat gitarrsolo utan sång och körer? Första solot bra men lite för tidigt? Kanske spara på de annars fina körerna till slutet? Slutackordet på kören är väldigt välfunnet. Texten innehåller ju en del smärta och saknad men det liksom skyms av allt ös på högsta växel.  Jag tycker det är synd på en så fin låt. Det är som om trovärdigheten försvinner i all "power". Vill inte vara negativ men vill att dina låtar helt skall komma till sin rätt (på det sättet jag vill  :P).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion