Forum > Demolåtar

mahan - AQOUSTIC STEPS

<< < (3/10) > >>

Kornstad:
Oj vilka nostalgivibbar som slog ner här.  Smäktande hårdrocksballad á la 80-tal, typ mr Big, poison etc fast snäppet bättre.
Tror det kunde bli riktigt skönt med den typen av sångare till.

Första tonerna gav mig dock en helt annan känsla och innan elguran kom in hade jag en melodi i huvudet som var ngt helt annat än vad låten visade sig utvecklas till...

mahan:
Tjou go vänner!
Blir så glad av alla positiva kommentarer, det ska komma sång till helgen, promise! ;)

Freddy:
Du kan nog visserligen ha rätt, ska testa med lite vässt kagge till nästa version.

Plinka:
Kul att du tittar in och diggar! Mellodin börjar skimra i morgondiset på lördamorron ;)

Kornstad:
Jou, 80-talet är det ju som "rules" för mig åxå, deet lyser väl igenom på min produktion i allmänhet.
Javisst,man ska inte låta sig luras av dom första tonerna, dom kan bedra, eller bedarra! :D

TAKK O BÅKK ALLA FÖR LYSSNING OCH KOMMENTARER! :)

h.  johan

badlands:
Läcker bit. Känns som en dragning åt saker som typ Boston gjorde (nämndes tidigare) och frågan är om inte en röst med lite sprick i (Joe Cocker) skulle göra jobbet.

Riktigt läckert.

mahan:

--- Citat från: badlands skrivet 30.09.2008, 22:59:22 ---Läcker bit. Känns som en dragning åt saker som typ Boston gjorde (nämndes tidigare) och frågan är om inte en röst med lite sprick i (Joe Cocker) skulle göra jobbet.
Riktigt läckert.

--- Slut citat ---

Danke Badlands!
Det kommer att vankas lite whisky till helgen... få se om det inte blir lite "sprick" i Mahans röst! :D
Tack för lyssning o komment!

h.  johan

IKEN:
Tjou Mahan!
Jäkligt bra låt,att du inte är bra ''på det akustiska'' är väl inte rätt vá? ;)
Det låter ju kanon om detta,sången, tjaa,vem på detta forum har whiskyröst?
vet inte,men Badlands kommentar är ju helt rätt,det behövs den typen av röst på detta..
Jag gillar den snabbare avslutsdelen,den borde bevaras instrumental faktiskt... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion