Forum > Demolåtar
Blunderhead - Copenhagen *Uppdaterad*
blunderhead:
Testade att göra en annan refräng och brygga.
Kan det bli nåt?
Ny länk finns i första inlägget.
Tack
egghuvud:
Jo det här är riktigt dj*vla bra faktiskt. Roligt och personligt du har en ton och ett uttryck som är alldeles eget tycker jag.
Sedan finns det ju saker som kan bli bättre. Jag skulle jobba mer med trumprogrammeringen. Mer nyanser och mer liv så att säga. Du får akta dig så att du inte blir gnällig när du sjunger. Känns som att det saknas lite botten i sångljudet och risken är att det gör att det låter gnälligare än det är.
Mixen är lite klumpipg också¨. Allting låter lite som att det är inspelat och lagt på samma nivå vilket gör att det blir lite grötigt. Lite mer nyanserad mix och småpill bara. :)
Eddi:
Ojojoj Blunder jag sitter och gör vågen här. Ut med denna på nån radiokanal, stor hitpotential här. Absolut något av det bästa jag har hört på KR.
:D :D :D :D :D 5 av 5 i min bok
Lycka till!!
Eko
Kornstad:
Jag vet inte.....jag kanske bara inte är på rätt humör idag, men denna låten kom inte hela vägen tycker jag.
Skönt tempo och jag gillar din sång, soundet känns rätt och versen börjar bra...sedan tycker jag att den liksom bara fortsätter och fortsätter. Refrängen känns tvärt emot, trevande i början men efter halva känns det plötsligt tydligt att det är en skön refräng här.
Sedan fixar jag bara inte den där guran som är så populär nu i all sådan pop. Den du kör med i versen, polisbilsguran, d, f#, d, f#, d, f#... Jag skulle nog valt att försöka hitta en "egen" variant istället.
Oj, vad kritisk jag lät nu... Det är trots allt en bra låt och även om den inte satte sig direkt hos mig, så tycker ju de andra att det är superbra! Vad skönt det är med olika smaker. :D
freddy:
Tycker du överdriver ditt uttal ibland, blir lite parodi. Tycker inte det behövs, du har ju humor i texten ändå. Texten är kul och man vill höra hela historien. Låter lite otajt om vissa delar.
Väldigt mycket samma hela tiden tycker jag i denna låt, behöver någon variation. Gillade din andra bättre faktiskt.
Mycket negativt här kanske, men det är kanske inte min grej detta :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida