tjouhopp!
Jag gillar sången på denna. tycker nog dock att kompet känns lite slarvigt och tunt o trist? mer sköj! lite mer...fräschet önskas...typ. äh. 
Tack för lyssning och återkoppling
Emulator!

Det går att ordna, så småningom...
Ja, det låter för "fritt" i början. Känns knappt som ni spelar/sjunger samma låt. När trummorna kommer in så blir det lite ordning på torpet. Jag gillar trumljudet, litet och sådär funkigt...
Sången känns även mer fokuserad på trumdelen, det är först på denna del jag tycker Maria kommer till sin rätt. Sen skulle jag sänkt ljudet på "jag saknar dig" i slutet, för högt nu.
Jam-igt och kul, flum-igt och lite gräs-igt. Bra jobbat
Freddy!

Det är sant att det är lite fritt i början. Hela låtidén kom av ett D-dur ackord med ett c/a i botten... Men det är förmodligen ingen ko på isen, ska fixa det vad det lider. Sången som bara låg tillsammans med trummorna är helt enkelt kopierad till början, det blev bättre med än utan.

Så länge det inte är grä
sligt är det bra!

Jag tycker också bäst om andra halvan med trumkompet! Förutom lite strukturlöst i början är det också lite svårt att höra vad Marr sjunger. Kanske aningen låg volym på sången där? Men när stämmorna sätter in så är den helskön! 
Plinka!

Har svarat Freddy och samma sak gäller för dig. Sången är högst avsiktligt låg men högst oavsiktligt otydlig, ska kolla på det. I den bästa av världar ska nog den första delen stuvas om med en "egen" text och sång.

Hasch.
Nope, Epi Les Paul och Östersjöluft.... Tack Wernborg!

Skojiga, oväntade harmonier och växlingar. Experimentell utan att vara utflippad. Kul låt rakt igenom. Första delen kanske kunde vara lite kortare, och Marrs sång är lite för lågt mixad. Skall vara lägre än normalt på en "sån här" låt iofs, där textens budskap kanske inte är det primära, men det blir några ord som försvinner.
Sången är säker, några stämmor överraskar med snärtiga inpass. Basen utforskar världen, gillas. Den distade guran kunde ha varit ännu mera fuzzad. Trummorna känns lite fel mot Byrdsgitarren först, men man vänjer sig snabbt. Fast vid andra lyssningen önskade man att det hade suttit en levande trummis bakom riktiga skinn.
Rattlesnake!

Sången ska fixas, se även ovan. Det finns en levande trummis kontaktad på andra Östersjön redan.

Gitarrerna har jag kört genom en Tonelab. Acoustic för akkeguran och två andra presets för elguran. Jag är själv förtjust i det fuzziga och diskanfattiga ljudet bla Mike Oldfield kör med så det blev ett sådant. Den andra presetet är en telecaster preset som också är kalas.
Låten kan och kommer att utvecklas, var så säker. Dock så är det annat som gäller ett tag, så den får ligga till sig.
Samarbete är så rackarns kul, så det rekommenderas varmt!