Forum > Demolåtar

WERNBORG - Håll om mig nu

<< < (2/3) > >>

mahan:
Tjou Wernis!

Denna sida av dig har jag nog icke hört förr, ger både positiva o aningen negativa känningar.
Positivt:
- snygg låt, kanske en hit till eurovionen
- snyggt lirat, pianot gillas
- egenhändigt ihopjobbat
- sången och texten

Negativt:
- melodistråkarna, hvuiiii, gräsligt, byt ut dom omgående till ett par  härlig solostämguror! Låter för jä...t, svensktoppen, plast, näeeeeeeeee. :wacko:
- sången var ju positivmen behöver övas lite mer, lite mer drive behöver den för att bli riktigt bra

TAck vare stråkvärket blir det 2/7
Bara genom att plocka bort stråkvärket blir det 4/7
Dra in solostämgurorna istället och sången in på nytt så blir det minnst 6/7 ! ;)

h.  johan

Dividend:
Stråk-arr :P

Associationerna dras till tomas ledin, eller öppna landskap eller nåt, men jag har rätt snäva referensramar vad gäller denna typ av musik. Piano, det hela ber om en känslomässig text, och det har du också presterat.

Låter harmlöst, det går inte riktigt in. Sån här musik, behöver nästan en starkare text (känslomässigt), inte melankoli, STORA känslor typ en sång till en blomma på heden. TYp som danne stråheds hyllningssång till vallmon.. som du inte hört.
Däremot så tycker jag låten är bra ändå, det postas sämre saker på forum(en). Detta har, oavsett min åsikt om texten (behåll den), en potential att bli en riktigt trevlig ballad.
Jo, sången får tas om :) Styrka! Hålla tonerna längre (?)

Bara lite tankar. Återkommer nog..

Kanske behöver nån lyssning till..

Wernborg:
Usch. Det låter verkligen jätteilla.

:wacko:

Dividend:
Min comment? Nej, jag säger ju att det finns nåt här... Stråk eller inte stråk. Tycker det kan passa.

Sen är resten irrelevanta åsikter om texter.

Sången däremot, kändes som om den kunde tas om... Skall ge den här mer lyssningar...

Wernborg:

--- Citat från: Dividend skrivet 26.09.2008, 20:42:36 ---Min comment?
--- Slut citat ---

Nej. inte din. Min och min frus. Måste ha postat detta i total sinnesförvirring. Jag avskyr ju både Tennander och Ledin.  :lol:

Får väl ge den en chans till, med omtagning på sång och kanske nåt annat än stråk.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion