Kontrollrummet

midi-stråkarr...hjälp önskas till låt (nu med wav-fil utan stråk)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej!
Jag och mitt band Crystal Light håller på att pula med en ballad som består väldigt mycket av stråkar av olika slag.
Jag har gjort en grund, men jag är ingen hejare på varken realistiska midiarr eller stråkarrangemang och har väl inte tillgång till de mest realistiskta stråkljuden på marknaden (kör Hypersonic 2 som är ok till stråk, men det finns ju bättre)...

Undrar helt enkelt om det finns någon som är sugen att göra ett stråkarr i midi till den bifogade låten i ungefär den stil jag har spelat in?
Det är värt att chansa, kanske man får napp :-)
Länk till slask:

http://crystallight.se/filer/musik/angels_cry_for_me1.mp3

Om nån vill göra ett försök så kan jag skicka låten med bara gitarr å sång


EDIT:SE LÄNGRE NER I TRÅDEN FÖR WAV-FIL UTAN SYNTHAR
« Senast ändrad: 26.09.2008, 08:34:14 by MacTS »
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Stajo is teh man.

Lord of the Strings
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Schysst låt! Låter bra om prodden också.

Jag skulle kunna göra ett försök om jag får någon vecka på mig. I så fall behöver jag låten utan stråk som Wav och bpm-angivelse. I retur får du WAV-filer, ej MIDI, för min erfarenhet är att MIDI-filer låter bäst i de program man skapat dem.  :)

Skulle ju vara kul om många gjorde stråkarr, skulle ju kunna bli en liten minitävling här på KR. :D
DON'T PANIC


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Schysst låt! Låter bra om prodden också.

Jag skulle kunna göra ett försök om jag får någon vecka på mig. I så fall behöver jag låten utan stråk som Wav och bpm-angivelse. I retur får du WAV-filer, ej MIDI, för min erfarenhet är att MIDI-filer låter bäst i de program man skapat dem.  :)

Skulle ju vara kul om många gjorde stråkarr, skulle ju kunna bli en liten minitävling här på KR. :D

Kul!

Klart du får nån vecka på dig! Att få tillbaka filer i wav passar mig utmärkt. Jag förbereder låten efter dina önskemål.
Vill fler göra arr så är det naturligtvis helt ok!

Jag återkommer snarast med låten utan stråk.
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


freddy

  • Gäst
Jag blev lite sugen jag med, lägg upp informationen här sen så kanske jag provar med.. om jag hinner :D


lnetzel

  • Gäst
Jag är intresserad, är tokig i stråkar! Skall det vara samma melodier som de stråkar du har eller har man "fria" händer? Om det skall vara samma melodi är ju som sagt MIDI filer på detta önskvärt.

Fan vad ozzy sången låter... (nej jag har inte lyssnat så mycket på ozzy och vet troligtvis inte vad jag skriver om)
« Senast ändrad: 25.09.2008, 17:36:49 by lnetzel »


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Kul att fler vill testa!

Det behöver inte alls vara "exakt som original", se slasken som nån form av ungefärligt upplägg. Tanken är väl att det ska va ett ganska maffigt stråkarr då det inte är så mång andra instrument i låten....men kanske inte en "techno"-version är det jag i första hand tänker mig:-)

Jag försöker få upp en packad wav med sång och gitarr under kvällen så kan dom som vill ladda ner och köra!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Nu ligger låten med bara gitarr och sång som wav packad här:

http://marcusbacklund.se/songs/Angelutansynth.rar

Filen är ca 27mb. Låten går i 96 bpm
« Senast ändrad: 25.09.2008, 21:38:11 by MacTS »
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


freddy

  • Gäst
Alrighty!

Får man fråga i vilket samband denna låt görs? demo? enstaka låt bara?


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej!
Klart berättigad fråga om vilket sammanhang låten ska användas....

Vårt band (Crystal Light) har dragit igång igen efter en kortare vila på ca 12 år...
Vi gör nytt material nu som demos och denna kommer inte att användas kommersiellt (dvs säljas).
Skulle någonting hända i framtiden med ev utgivning och stråkarret som någon gör används så får vi diskutera ev ersättning då!

Som sagt, vi gör demos för att det är kul! Om vi lägger ut låten på vår hemsida så skriver vi gärna en text med info om vem som har bidragit med stråkarr och inspelning av detta!
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


lnetzel

  • Gäst
Sorry, jag hann inte med i hlegen, tiden fanns men motivationen var inte riktigt där just då, spelade in lite eget material istället. Jag testar senare i veckan om ingen annan hinner göra något bra.


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Hej! Testade lite strings..blev lite blandat med synth/strings, om det gillas kan jag slutföra..om inte skicka i papperskorgen..
Tog mig lite friheter oxo i en basgång som nog inte riktigt följer ert arr :rolleyes:
http://www.speedyshare.com/727141519.html


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Jag har också totat ihop något som ligger rätt nära förlagan, men inte lika många stråkar samtidigt. Jag sitter vid en annan dator nu, men lägger upp smakprov lite senare.
DON'T PANIC


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej! Testade lite strings..blev lite blandat med synth/strings, om det gillas kan jag slutföra..om inte skicka i papperskorgen..
Tog mig lite friheter oxo i en basgång som nog inte riktigt följer ert arr :rolleyes:
http://www.speedyshare.com/727141519.html

Coolt, ska lyssna senare ikväll! Spännande att höra...
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se



Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Håller på att lyssna igenom båda versionerna...och har skickat till min band-mate också för kommentarer. Återkommer snart med feedback!
Tusen tack att ni tar er tid att göra detta.

ps. Jag hjälper gärna till med nåt om min hjälp behövs...spelar gitarr, bas och fuskar på sång
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se