Forum > Demolåtar

Robert Höglund - Far away

<< < (2/4) > >>

Light Head:
Skön röst, men det känns som om alla som vill ha en "skön" röst bara måste sjunga så...

Gillar inte pukorna! De sjunger på tok för mycket och är inte stämda med musiken.

Helt ok låt, men rätt intetsägande eftersom det låter som så mycket annat.

Men det är inte dåligt!! Lite mycket rätt i ansiktet som någon sa. Kan inte riktigt sätta fingret på't men det finns något i låten som gör den lite mer personlig. Om jag kommer på vad så postar jag direkt!

Bra jobbat

stensdotter:
Naaaaajs  :rolleyes: Får lite Stefan Andersson-vibbar här. Easy listening, radiovänligt. Jag gillar din röst, men jag tycker också det vore schysst om du varierar den lite, d v s mindre luft i refrängen. Det hörs ju att du kan dra på. Snygg produktion, klart och rent och rösten tillräckligt långt fram.

karl:
visst håller med egget att sången i början blir nästan patetiskt tack vare "viska är inte lika med känslosamt" ...tycker du verkar ha röstkvalitéer så det räcker och blir över ändå...låten som sådan "easylistening" som stensdotter sa och jag tycker du fått till det bra..... lite Don Henleyvibes.... Allt gott/ karl

Robert Höglund:
Tack för alla kommentarer.
Tror jag lägger om sången  :wub:

freddy:
Baskaggen sticker ut som mahan sa. Det är nu en baskagge och resten av musiken separat, i denna typ av musik tycker jag nog att den ska kännas mer än höras liksom. Ner med den ett par snäpp, kanske lite mindre anslag i den med, lite otydligare.

Sången där i början låter konstlad, sen när du sjunger som vanligt, med fullröst så låter det super. Förstår att du försökte ge lite dynamik i sången genom att börja svagt, men jag tror det funkar om du kör normalt läge där med, kanske lite falsett för att mjuka upp i början?

Bra låt och stilen är som gjuten för din röst. Fan vad jag skulle vilja höra din röst riva i jävligt ordentligt, alltså upp en oktav från det du kör nu.. Inte lika snällt och lite mer åt chris cornell-hållet kanske. Fast inte på denna låt då... :D

Skriv gärna ditt namn i låttiteln också. Blir lite förvirrande med bara låtnamnet "far away" som det är nu. Man vill gärna se vem som ligger bakom låten direkt på förstasidan känner jag..

Rocka på!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion