Forum > Demolåtar
Robert Höglund - Far away
Robert Höglund:
Här är en liten låt jag pillat ihop med Logic och så :)
Feedback välkommet.
Texten är inte klar men låten i sig är väl hyffsat färdig
http://www.southpawlegends.com/far_away.mp3
Shoot :)
oceanmusic:
Snyggt Robban! :)
Gillar låten och spelet! Åtminstone i mina lurar som utgör kvällens lyssning. Enda randanmärkningen jag har är en surhet som kommer fram lite. Men det förtar inte låten som helhet, gillar den mycket! :)
egghuvud:
Det känns lite otajt på något sätt. Kan inte sätta fingret på det. Kanske är det shakern som inte är 100%?
Har lite svårt för sån där "sänkammarsång" som det är i inledningen. Det låter mycket bättre när du inte "halvviskar" och tar i lite. Att sjunga svagt behöver inte betyda att man blir så sensuell. Om det inte var meningen?
Arret är snyggt. Gillar både orglar och gitarrer. När låten kommit igång så känns ljudbilden/mixen lite platt. Allting ligger lite rakt i ansiktet på något sätt. Jag skulle nog försöka plocka fram lite mer nyanser. REverbet på sången är snyggt. Det 'är ju en ren smaksak, men jag hade kanske försökt att göra det lite större och få det att stämma mer överens med orgeln som känns "större" om du fattar va djag menar.
I övrigt var det riktigt bra. :)
mahan:
Tjou Robert!
Detta gillas, en jättesnygg låt, snyggt lirat och snyggt sjunget. orgeln seglar åxå snyggt in alá 70-talet!
Har endast två saker att komma med:
1. Om jag kunde göra arret så skulle jag hålla fast vid den lugna beaten från 0:39 ända till 1:10, och först då skulle jag dra på med det snabbare beatet.
2. Om jag skulle mixa.... så skulle jag ge baskaggen ett mjukare sound, och samtidigt aningen ner på dess volym. Nu sticker den ut och låter lite ... hård.
Bra jobbat! :)
h. johan
Eddi:
Texten håller tycker jag - arret skitsnyggt får man önska sig nåt - och det får man väl? så är det mer kör arr för det lät kanon och orgelljudet upp mot slutet.
Låten ger skön feeling och jag gillar din röst verkligen Robban.
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida