Forum > Demolåtar
Eko - fredagsprojektet
Tokai:
Coolt, alltså
Ian Hunter ... vem sa det...IKEN var det. Mitt i prick! Just denna sårbarhet, lite småsura tonerna...men charmiga
Just nu är det lite otajmat i basspelet och trumfillsen. Stråkarna funkar men låter lite hårda, lite reverb på dom kanske? mjuka upp lite?
Låten slutar bättre än den börjar. Som om du inte riktigt är på det klara över hur låten går, men börja fatta i slutet av låten. Spela in sången igen. Och vad då processorer? Du behöver inte några skumma trix till din sång, bara sjung och sjung om tills det känns rätt.
IKEN:
Yep Ian Hunter/Mott The Hoople......
Ett av mina favvoband,just kanske,pga RÖSTEN........tunn,sårbar,lite småsur.... :wub:
En människa bakom mikrofonen!!
Kör hårt Eko!. ;)
Eddi:
:) Mott the hopple var aldrig på min gramofon av någon anledning - men jag kan faktiskt hålla med ,jämförelsen stämmer en aning Iken nu när jag gått in på Jotob och kollat lite. det roliga är att introt till All the way to memphis låter precis som det jag håller på med nu - ja eller nästan i alla fall - det är alltså inte snott om nu någon skulle tro det när nästa låt kommer.
Tack för lyssning Tokai och jo lite skumma prylar krävs för denna röst tycker jag nog i alla fall.
Eko
MaxB:
Befriande härligt att rösten finns här så ren mitt i allt. Tycker stråkar är lite höga - skulle gärna höra dem från 0:54 med lite lägre volym tillsammans med nån distad kompgitarr som gör raka ackord där disten låter varje ackord hänga kvar till nästa ackordsbyte.
Iken Freddy och Tokai har sagt det och jag håller med, vad det gäller rösten: Äntligen!
Jag vill helst av allt höra din röst så här oprocessad. Den är skön!
Om du skulle testa någon effekt, prova väldigt lite reverb.
flabb:
Sången kunde ligga lite längre fram, se så var inte blyg ;)
Låter hyfsat bra tycker jag, kanske lite mer botten i sången?
Du behöver kanske lite som jag träna en aning på engelskt uttal, fick tips från Carl Cadello att slarva lite med uttalet, kanske gör man det fel, är för tydlig, blir rikssvensk-engelska liksom :)
Låten skulle behöva nån slags refräng, det är ju då man kan ha riktigt skoj, sjunga in unisont, panorera, lägga på en stämma två gånger, panorera lite grann osv, prova :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida