Forum > Färdiga produktioner
Light Head feat Dividend på sång! - Christer Fuglesang
Dividend:
LÅTNAMN:
ARTIST/GRUPP: Light Head feat Dividends ljuva stämma
GENRE: Glad spacead synthpop
LÅTLÄNGD: 3:36
KOMPOSITÖR: Musik - Light End, Text - Light Head med improviserade ändringar av text och sångmelodi av Dividend
PRODUCENT: Light Head
EV. MEDVERKANDE: Dividend SJUNGER
INSPELNINGSÅR: Måste vara 2006-2007, osäker. (uppdateras när jag kollat med LH)
FORMAT: mp3
Dividend postar (med tillåtelse) detta underbara lyckopiller. LH säger sig ha haft den i mp3 spelaren den sommaren och log hela tiden.
Denna låt gjordes av LH för 1-2 år sedan, när jag var i Kina, och Fuglesang skjöts ut i rymden.
Det är möjligt att 2 öl eller så var inblandade när jag sjöng :) (starka kinesöl på >4%) (Såg aldrig nåt starkare än 4.3 där, inte ens på importerad öl. Kanske reglerat) >4% kan ju iofs i teorin vara hur mycket som helst... :blink:
Smakade skit gjorde deras öl, säkert sötad eller nåt (kineser gillar socker i allt som skall förtäras). Det är bara en misstanke men brukade föredra importerad Heineken.
Nu upphör jag att säga nåt, och låter låten tala:
(Ni får gärna hata den ;)
MaxB:
En liten skojare den där Fuglesang-sång. Låter både falskt och kinesiskt - och dataspel från förr tiden.
Sångaren är en ganska hemsk typ, som lever ut sina innersta känslor, värre än värst - naturligtvis på kinesiskt vis.
And I keep on smiling...
It never ends this song (så drar han ut kablarna) :D :D :D
cykeln:
well, nu vet man hur kinesisk öl låter :D
Under rullar ett evigt och rätt trevligt gungande syntpopcorn
En mungipsdragare - tack!
Tokai:
stort rum. 80tal.
Öl, visst. Falskt så det skriker om det. Distar sången? = Är Mao kommunist?
Får väl skylla på kinesiskt mellanöl. Tur att den inte var starkare...
Sångaren skulle nog ha lyssnat på min text som jag skrev på 80talet när Kina vaknade: "Inte smakar kaffe te, men man vill ju hänga mé"
Låter karokee på nåt sätt.
Ett gott :lol:
MaxB:
--- Citat från: Tokai skrivet 18.09.2008, 18:33:01 ---Öl, visst. Falskt så det skriker om det. Distar sången? = Är Mao kommunist?
Får väl skylla på kinesiskt mellanöl. Tur att den inte var starkare...
Sångaren skulle nog ha lyssnat på min text som jag skrev på 80talet när Kina vaknade:
"Inte smakar kaffe te, men man vill ju hänga mé"
--- Slut citat ---
Haha, öl spetsad med socker och så det här: "Inte smakar kaffe te, men man vill ju hänga mé" :P
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida