Hejssan!
Hittar int ordentlig midi-diskusion nånstans så sätter upp en MIDI-tråd nu.
Alldeles tydligt att användandet av midi delar åsikterna i två läger. De som jobbar med riktiga instrument o de som jobbar med dom virtuella sådana.
Man kan läsa inlägg typ "detta är ännu 100% midi men ..." vilket tyder på att låten e baserad på midi o virtuella instrument. Nånting negativt lyser igenom sättet att framföra saken, liksom lite ursäktande. Varför?
Dröjer ännu en stund innan tekniken för det virtuella instrumenten e så färdig att det är omöjligt att urskilja från de riktiga
Men är jag en bättre musiker o person om jag använder bara 52% midi i min produktion, och blir jag bättre ju mindre midi-procenten är.?
Vi tar nån som jobbar med låtar innehållande symfoniska inslag o andra exotiska instrument. Han/hon sitter i timmar om ej dagar och plockar dessa små midi-fyrkanter på plats i sina editorer, söker passande Vst, skruvar sounden på plats och voilá, produkten e klar för upplyftning till KR.
Sen kommer nån och kommenterar:
"Höduduu, riktigt fin komposition, låter lit midi"

Det att man använder midi betyder ju inte att det är bara att klämma på knappen så e allt färdigt me en gång. Alla har int ens tillgång till riktiga o många gånger oxo dyra intrument, goda kompositörer e helt enkelt tvungna att ty sig till den virtuella världen.... som i ochför sig ger större möjligheter för variationer.
Skriv ner lite tankar om MIDI,
can´t live with it, can´t live without it 
h. mahan
« Senast ändrad: 03.04.2007, 11:46:32 by mahan »
---<<<<---- theoldmanstillgoingstrong ---->>>>---
..............