Forum > Demolåtar
Åsa S - Älskade barn ( Ny version 2008-09-20)
Kornstad:
Just i det här fallet ville de ha låten att spela upp i spelaren, ej live.
Det ligger en violin faktiskt och spelar mot cellon i refrängen, men jag hör att den försvunnit nästan i mixen nu.
Vad bra att du nämnde det! Snyggt förslag du lirade in också. Skall kolla över det som jag lirat in och kanske kan man köra lite av båda om det är ok?
ÅsaS:
Kornstad - Du har som vanligt fria händer! :D
stajo:
--- Citat från: Kornstad skrivet 15.09.2008, 22:27:00 ---Just i det här fallet ville de ha låten att spela upp i spelaren, ej live.
Det ligger en violin faktiskt och spelar mot cellon i refrängen, men jag hör att den försvunnit nästan i mixen nu.
Vad bra att du nämnde det! Snyggt förslag du lirade in också. Skall kolla över det som jag lirat in och kanske kan man köra lite av båda om det är ok?
--- Slut citat ---
aha jo kanske var det därför jag tyckte mig höra något i mitt öra som inte riktigt kom fram :)
gör vad du vill med det B)
MaxB:
Stajos bidragande stråke gav fina stämmor till sången.
Är det helt fel att lägga lite reverb på sången?
Jag skulle inte misstycka till tio körstämmor på några partier, kanske en refrängsväng.
Och som jag var inne på innan, nästan som ett framträdande i en mindre träkyrka (lite reverb).
Kornstad:
Nu är den framplockad! Har dessutom lagt till ett elpiano i slutet för att inte refrängen skall "tappa" så mycket i tonhöjningen.
Gjorde dessutom ngt som jag klurat på ett tag och tog bort basen i andra versen så att det blir än tydligare markering mellan ref och vers.
Jodå, körer är allt något som jag funderat på. Har inte funnits tid till att lägga detta ännu dock.
Det får komma till slutversionen och då helst med någon annan rösttyp också i kören. Vi får se vad det blir. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida