Forum > Demolåtar
Nose Cream - Pullover
Wernborg:
LÅTNAMN: Pullover
GENRE: Contemporary jazz
LÅTLÄNGD: 4,59
KOMPOSITÖR: W
PRODUCENT: W
EV. MEDVERKANDE: Torgny Tjärnskog - sax, Fatos Krasniqi - bas, Emulator hjälpte till med trumgroove.
INSPELNINGSÅR: 2007-2008
FORMAT: mp3
Förmodligen den sista någonsin med Nose Cream eftersom bandet är upplöst och detta var den sista inspelningen som gjordes.
Slutpillat med den idag. Har brottats mycket med trummorna men sist Emulatorn var över så gjordes detta groove under inflytande av god whiskey. Idag kompletterade jag med lite smutsig loop.
Så... kritik på allt. :)
[mp3=200,20,0,left]http://www.bwmusic.se/kontrollrummet/nose_cream-pullover.mp3[/mp3]
Ladda ner Pullover
Tokai:
väldigt dominerade trummor. Synkopen på ettan o så 4:an. Väldigt upprepande, vet att det är en loop. Men en loop måste man nog köra genom lite filter här och där tror jag, inte fan vet jag.
Fett basspel, brilliant gitarrspel, lysande sax framför allt
Jazznovis som jag är måste jag säga ändå att det svänger gott :D
MaxB:
Förutom ett parti som jag upplevde onödigt repetitivt med ungefär åtta toner så svängde det sjusärdeles bra om det här! Jag känner Weather report-influenser.
Har lyssnat flera varv med simpla laptop högtalare till frukost.
Är det självklart vem som spelar gitarr (med beröm godkänt)?
Det är ett livfullt och vaket riffande/jazzande som pågår därifrån!
equality:
Att trummorna bär emus signum behöver man inte grunna länge på men undrar vad de säger på Seismologiska i Uppsala? Närå, snygg fusionjazz med den kompetens hos musikerna genren kräver. Saxen ger mig goose pimples. Synd att ljudbilden är lite luddig. Inspelat live med två mickar? Fräckt slut. Hade gärna hört lite mer av elguran som började så lovande.
Dividend:
Djungelpercussion! :D
Nice jazzande, som nån sa. Bra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida