Har det funderats något på företagssamarbeten, i så fall vill vi ge logoplats för t.ex de som understöder med 250€ och över (exempelvis!). Detta bordee gärna vara klart inom 2 veckor. Kanske detta dryftats redan?
Inget jag har tänkt på så mycket faktiskt. Men det är klart att det är en bra grej.
Men kan vi inte göra så att vi lägger dessa loggor på hemsidan istället? Så vinner vi tid och företag kan sponsra hela december med?
Det kanske inte är så många som bränner ut skivan ändå, vad vet jag. Men en logga på hemsidan kommer flera se och lägga märket till. Tror det är viktigare.
Sen funderade jag lite på det här med företagsspons. Visst är det en bra grej, men det känns inte som det är kopplat till skivan alls. Utan mer i syfte för rädda barnen liksom. Visst är det för en bra sak. Men vad tror ni om denna idé:
Att man färdigställer ett brev/email som flera kan skicka runt till företag i slutet av november/början av december. I detta brev så uppmanar man att skänka ett bidrag och på så sätt så hamnar deras logga på hemsidan, som sagt. Men samtidigt så gör man reklam för skivsidan och uppmanar företaget att sprida detta bland sina medarbetare. En tanke är att man samtidigt skickar med en "flyer" i A4-format som företaget uppmanas att skriva ut och sätta på någon samlingsplats inom företaget.
Samma flyer kan folket här på KR sätta upp på sin arbetsplats om dom så önskar
På detta vis så får vi ut reklam för skivan i samband med företagssamarbetet med, vad tror ni?
Kommer någon sätta upp en sådan flyer?
Tanken är att även företag som inte kanske vill/kan skänka en slant uppmanar folk på arbetsplatsen att göra det.