Forum > Demolåtar
Kornstad - Gitarr/piano truddelutt
freddy:
Nejdu, ljudet var riktigt crap. Vad använder du?
Låter lajnat, alltså en vanlig distbox rakt in bara. Ingen förstärkarsimulering alls eller?
Kan inte lyssna på detta, för vasst och för mycket "geting". Du kan nog dra ner på disten också i detta stycke.
Försök hitta varmare ton på något vis, byt till halsmick om det inte går på annat vis :D
Nu hör jag inte låten för jag tycker ljudet är för påfrestande :)
egghuvud:
Njaeee jag vet inte om det var så illa. Gitarrljud är ju verkligen en smaksak. Jag tycker kanske att ljudet dominerar lite väl mycket i förhållande till pianot. Stereoljud (för det var det väl?? :unsure:) sväljer ju mycket utrymme. Lite vasst kanske, men inte så oävet. :)
Kornstad:
Freddy har rätt, lajnad line6 - spider II var det faktiskt.
Har spelat in på nytt, lite mer rätt och ändrat ljudet en aning. Har även sänkt gitarrerna en aning för att ge med plats till pianot. Känns det som att det är bättre balans i det nu?
Har även försökt att få bort det där "vassa" i disten utan att minska alltför mycket på disten ändå.
Behagligare?
Eddi:
Ja det var behagligare men jag saknar fortfarande trummor o bas
Eko
stajo:
jag vill ha ännu mer plats för pianot ;). Gitarrsnutt var det och så blir det jättefint piano.
Tycker på något sätt ljudet i gitarren inte går ihop riktigt med pianot. Melodimässigt passar det ju.
Det kanske är något med rummet. Pianot låter bra ljudmässigt.
Fina melodier
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida