Forum > Demolåtar
Vallhagen - fyrtiotvå
Emulator:
jag tycker din första känsla är rätt. nåt är fel :ph34r:
alla ingredienser finns här, men det blir inte lika grisit som det lovar på något sätt. kanske skulle det vara med tryck i det lägre registrena, och en mer desperat inte bara halvgalen vallhagen. Jag tror på fullt allvar att du skulle testa att verkligen galskrika bakom i refrängen. sen stoppa in lite halvpratsång med olika sångeffekter här och var i versenför att få mer udd i låten. Du låter lite sömning i verserna, där manhellre skulle vilja haft lite bakfylla/sprucken röst/reznorintrovertism (se där, ett nytt ord!)
Men du är nära med den här. Lite udda o lite galet bara, sen så...
bra!
Vallhagen:
--- Citat från: Emulator skrivet 08.09.2008, 02:06:43 ---jag tycker din första känsla är rätt. nåt är fel :ph34r:
--- Slut citat ---
Bra inlägg Emu.
Du har hajjat vad jag menar. Och lyckas nog pricka rätt i tanken om vad som kan göras. Fast just refrängen tycker jag är bra som den är, och jag vet inte om jag KAN vråla så mycket mer än jag gör där och behålla nån sorts musikalitet. Men man kan ju knäcka musikalitetsramen oxå.
En annan tanke jag haft är att bryggan är för hurtig. Men jag tror inte det.
Bra. Lite nya tankar. Tack för det!
egghuvud:
Jo något är fel. Fast det är svårt att sätta fingret på det. Själva produktionen spelet och sången är ju j*vligt bra.
Vad jag har emot AD trummorna år nog att de tar så mycket plats i ljudbilden utan att för den sakens skulle vara tydliga. Virveln t e x den låter fet men i ljudbilden så smälter den in i mellanregister och försvinner samtidgt som den är väl dominant. Det känns som att det kan handla om rummet/reverbereringen. Det låter som att trumorna står för sig själv, medan resten är mycket svulstigare på något sätt. Resutlatet är att det låter grötigt, fast på ett svårdefinierbart sätt. Jag skulle nog jobba med OH om det finns en sådan kontroll i AD skruva ner och använd ljuden torra och sätt sedan av reverb i förhållande till resten av ljudbilden. Som det är nu så känns inte ljudbilden "hel" om du fattar vad jag menar. :)
Fet låt annars.
Dividend:
Gitarr-riffet är fan minnesvärt.
Mestadals skön sång.
SKön text.
Lite för teatralisk röst, lite mer desperado som emu säger. Blir lite ironiskt röstläge lätt? :D
(OT: Typ som du borde fixa en RIKTIGT sorgsen version av drinkarflickan till festivalen.. ;)
Trummorna ja. Lite svårdefinierat sound på snaren, men sitter på kass lyssning..
Men fan vilken god låt! :)
Vallhagen:
Bra inlägg Egghufvud o Dividend.
Jodå, det finns alla möjliga kranar i AD, t.ex rums- och OH-mikar. Jag kan prova att torka till det därifrån. Det låter lite murrigt, det är sant. Jag försöker hitta nåt "personligt nytt" i ljudbild, så jag mottar gärna den typen av idéer:)
Fan tjata om teater :lol: ... jag är inte alls ironisk, så det så! :P
Tack gossarna, jag läser och tar till mig.
tjing
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida