Kontrollrummet

s.å.w.a - a glimpse of your eyes

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
LÅTNAMN: A Glimpse of your eyes
ARTIST/GRUPP: s.å.w.a
GENRE: Ballad/pop
LÅTLÄNGD: 3:40
KOMPOSITÖR: stajo   
PRODUCENT: stajo
MEDVERKANDE:
Åsa - Sång, kör-arr, outro-improv-sång
Ajax - Trummor
Wernborg - Akustisk gitarr
stajo- övrigt
INSPELNINGSÅR: 2008
FORMAT: mp3

Här är en liten låt vi har spelat in. Jag är fortfarande i upplärningsfasen vad gäller bla mixning.
Jag laddade ner vintage warmer och det är bara 9 dagar kvar av demo-perioden så var snälla
att lämna snabb feedback...
Det blir liksom en annan låt med riktig sångerska, riktig gitarrist och riktig trummis.
Oerhört tacksam för att ni tar av er tid och vill vara med :).

Ny version!
« Senast ändrad: 21.09.2008, 12:56:39 by stajo »
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Ola

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 611
  • guran
    • Visa profil
    • ola j
En mysig låt detta..
bra arr kunde dock ha varit ett tydligare break mot ref men det är en smaksak
slutet dog ut lite för fort, blev av klippt en enkel sak att fixa tror jag.
undrar om små plinkett i slutet av låten kan spelas mer till sammans (piano+gitarr)
Även det en smak sak. lite små reflektioner från mig   
annars,, bra jobbat och sången med kör mycket bra
Mvh
     
https://soundcloud.com/olajegreus


freddy

  • Gäst
Ja, detta gillar jag verkligen.

Stajo - jag gillar dina låtar, bra melodier... bra musik helt enkelt!

Åsa gör sig verkligen bra i lugnare typer av låtar, riktigt snyggt sjunget och underbart när du klämmer i lite på refrängen. Snygga stämmor med, dom känns helrätt.

Lite kritik:

Ibland känns det nästan som låten stannar till på ett taktslag, lite konstigt på något vis. Toner/ackord dör tidigare än vad jag tycker känns naturligt.

Gitarrljudet är inte vidare bra, jag saknar botten och värme i ljudet. Nu är det mycket sträng bara och plååånk.

Trummorna kunde nog höjas en nivå, lite tama i mixen för tillfället.

Slutligen:

En stark låt som jag gillar mycket. Bra melodier och bra sång. Bra spelat av samtliga inblandande. Lite produktions-fixar så är jag helnöjd, men detta funkar redan skitbra, låten kommer fram ändå.

Detta sparas, bra jobbat SÅWA :D

« Senast ändrad: 06.09.2008, 17:56:51 by freddy »


asti

  • Gäst
Fin låt med jättefin sång av Åsa! Tycker dock som Freddy att det liksom "stannar av" ibland, blir inget riktigt flyt i kompet. Kanske skulle basen hålla ut på tonerna mer och trummorna höjas en aning...? Lägg ev på en hammondorgel som fyller ut eller låt pianoharmonierna klinga ut mer! Men helhetsintrycket är att det är en riktigt skön låt!


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
guran
jo upptakterna till refrängerna har jag varit lite fundersam till själv... men sedan bestämde jag mig för att lite sparsmakat så att det liksom säger pang när refrängen kommer ah det är svårt.
slutet kan också diskuteras ja :) fast själv tyckte jag det blev häftigt, ja du vet ju aldrig när det tar slut eller ett på ett ögonblick kan etc.... hm det var i alla fall så jag tänkte motivera det.
plinket blev bra tyckte jag, liksom frihet och ledighet men visst förstår jag vad du menar.
tack för komments

freddy

kul att höra :).
jo det där om att stanna upp har också "medverkande" påpekat, skulle nog jobba lite mer med midiljuden tror jag, kanske fada ut dom lite mer reverb kanske, fast jag är väl lite lat också. Skall lyssna här och samla ihop för att göra en version till om ett par dagar.
Jo wernborg är inte glad i min mix av gitarrljudet heller :), jag gjorde en annan version då jag ville ha mer värme men då blev det burkigt. Hm men då skall sänka vid 7000 då?
och trummorna ja, jo jag var lite tveksam och höjde dem lite och ja kanske lite till, är lite rädd att de kommer att låta ovanpå då fast skall känna mig fram lite till.
Gott att du gillar, tack för komments.

asti
jag har ett orgel-ljud nu, det kanske är att det stannar så abrupt hela tiden som gör att flytet tappas lite.
Det med basen skall jag kolla på har jag faktiskt inte tänkt på.
tack för kommentarer och ide'er.


www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Håller med bitvis...midiljud och gitarren låter inte bra.

Usch, jag känner mig verkligen gnällig :( Men det känns inte  som denna låte heller går hem hos mig, trots - och det betonar jag,  riktigt bra insatser av samtliga. Sången låter riktigt bra när det hesar till och när det tas i. Arret är snyggt, gitarren fint spelad, men det faller bort av det  trista ljudet. Tror att det händer masvis runt 2-3 Khz på gitarren? annars kan W säkert tipsa. själv kan jag inte alls mixa gitarrer heller. Sedan kan du kanske enkelt testa ställa upp release/sustain/decay på ljuden för att få dem klinga ut. reverbera tror jag inte alls på, men om du skall testa, så gör ett "fett" reverb, ingen predelay alls, LP-filter runt 10-12 Khz, så du inte får massa ringningar.


Nej, lite "samma deg men olika spritsar"-musik för mig.

Lyssna på de andra istället, jag borde sluta kommentera när jag bara är grinig  :ph34r:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snabbcomment då. Låter stajo. Bra.

Åsa gör en av sina bästa sånginsatser här, helt klart. Lite midifeel på instrumenten kanske, sitter på dålig lyssning dock.

Bra!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Emulator
Nä jag tycker det är bra om man kommenterar även om man är grinig ;). Det blir en mer balanserad bild man får om man får ta del av alla humörsvängningar :).
Jo jag har nog fastnat i ett fack. Det är väl så att jag sitter inte ner och spelar så mycket och när jag väl gör det så vill jag få ur mig låten och orkar inte experimentera med nya sound och sådant.
Tack för komments.

Dividend
Får jobba lite mer på instrumenten i framtiden för att få fram bättre känsla. Skall försöka lära mig vilka parametrar man kan skruva på :).
Tack.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
En mysig låt detta..
bra arr kunde dock ha varit ett tydligare break mot ref men det är en smaksak
slutet dog ut lite för fort, blev av klippt en enkel sak att fixa tror jag.
undrar om små plinkett i slutet av låten kan spelas mer till sammans (piano+gitarr)
Även det en smak sak. lite små reflektioner från mig   
annars,, bra jobbat och sången med kör mycket bra
Mvh
     

Tack tack du, ja kören kändes som om den skulle vara där! Håller nog med dig om slutet, iofs så improviserade jag sången där och har ju kunnat sluta lite tidigare.. :)
Ja, detta gillar jag verkligen.

Stajo - jag gillar dina låtar, bra melodier... bra musik helt enkelt!

Åsa gör sig verkligen bra i lugnare typer av låtar, riktigt snyggt sjunget och underbart när du klämmer i lite på refrängen. Snygga stämmor med, dom känns helrätt.

Lite kritik:

Ibland känns det nästan som låten stannar till på ett taktslag, lite konstigt på något vis. Toner/ackord dör tidigare än vad jag tycker känns naturligt.

Gitarrljudet är inte vidare bra, jag saknar botten och värme i ljudet. Nu är det mycket sträng bara och plååånk.

Trummorna kunde nog höjas en nivå, lite tama i mixen för tillfället.

Slutligen:

En stark låt som jag gillar mycket. Bra melodier och bra sång. Bra spelat av samtliga inblandande. Lite produktions-fixar så är jag helnöjd, men detta funkar redan skitbra, låten kommer fram ändå.

Detta sparas, bra jobbat SÅWA :D



 :D Glad glad blir jag då! Den var ju bara så rolig att sjunga den här, tokgillar låten... så fin. En av mina favoritlåtar :wub:

Fin låt med jättefin sång av Åsa! Tycker dock som Freddy att det liksom "stannar av" ibland, blir inget riktigt flyt i kompet. Kanske skulle basen hålla ut på tonerna mer och trummorna höjas en aning...? Lägg ev på en hammondorgel som fyller ut eller låt pianoharmonierna klinga ut mer! Men helhetsintrycket är att det är en riktigt skön låt!

Tack asti!  ^_^

Håller med bitvis...midiljud och gitarren låter inte bra.

Usch, jag känner mig verkligen gnällig :( Men det känns inte  som denna låte heller går hem hos mig, trots - och det betonar jag,  riktigt bra insatser av samtliga. Sången låter riktigt bra när det hesar till och när det tas i. Arret är snyggt, gitarren fint spelad, men det faller bort av det  trista ljudet. Tror att det händer masvis runt 2-3 Khz på gitarren? annars kan W säkert tipsa. själv kan jag inte alls mixa gitarrer heller. Sedan kan du kanske enkelt testa ställa upp release/sustain/decay på ljuden för att få dem klinga ut. reverbera tror jag inte alls på, men om du skall testa, så gör ett "fett" reverb, ingen predelay alls, LP-filter runt 10-12 Khz, så du inte får massa ringningar.


Nej, lite "samma deg men olika spritsar"-musik för mig.

Lyssna på de andra istället, jag borde sluta kommentera när jag bara är grinig  :ph34r:

Äsch, du får kommentera fast du är grinig, konstruktiv kritik är ju bra kritik  :)
Kul att du hör lite variationer i sången, jag gör mitt bästa, lär mig lite här och där  :P

Snabbcomment då. Låter stajo. Bra.

Åsa gör en av sina bästa sånginsatser här, helt klart. Lite midifeel på instrumenten kanske, sitter på dålig lyssning dock.

Bra!

Taaack!! Jäkla roligt att höra berömmet, kan drista mig till att erkänna att jag är nöjd själv och det är inte så ofta  :D


//Tack stajo för att jag fick sjunga, älskar låten som du vet.. och att det "låter stajo" som någon kommenterade är ju inget negativt, du har ditt eget sound och det ser jag bara som en fördel. Gillar stajolåtar!


http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Hallå :)

Visst är det vackert detta Stajo, du vet hur det ska bli på detta viset :D

Sen så kommer Åsas skönsjungande stämma till, inga hakar alls nånstans..men du Åsa: här sjunger du liite lägre och det gillar jag skarpt, klangen kommer fram mer. Känslan här är oxå mer definierad, jättekul att höra :P

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Clemens

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 003
    • Visa profil
Skön låt att lyssna till..melodi och harmonier sitter bra.. kan dock tycka att den blir lite styltig..känns som basen spelar lite för mycket och med för korta toner..tror det känns så för att så mycket annat rör sig, vill ha lite stabilitet nånstans...ett annat alternativ är ju att coola ner rörelserna i pianot och låta gitarrena stå för detta lite mer.. även lite mer avskalat skulle vara snyggt tycker jag..annars kanonlåt och schysst mix  :)


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Vet inte om det är de nya lurarna men ljudkvaliten är verkligen fin. Kanske lite torr mix. Vacker melodi av omisskänligt Stajo-stuk. Du har verkligen en personlig stil och det finns en omedelbarhet i dina harmonier som jag gillar. Åsa sjunger härligt som vanligt och den här känns verkligen rätt för henne. Arret bra. Skulle klippa bort sista en, två takterna innan refrängen för mer flyt och kanske den innan versen kommer tillbaka också. Kul att du att du fick med Ajax (bättre tur än mig).
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Åsa
Riktigt trevligt att jobba med dig :), snabb, lyhörd, känsla och och... blir över förväntan trots hög sådan.

Marruschkka
Jo kanske så är det som så att stajo musik låter så här... Tack för lyssning och kommentar.

Clemens
Jag tror du är något på spåret där. När jag lyssnar så spelar jag ju nästan livligare bas i versen än i refrängen. Sedan har jag ju alltid svårt att hålla tillbaka fingrarna när jag spelar piano, det skall ju stödja inte ta över... Det är väl så att man får många ide'er om hur man borde gjort samtidigt kan man ju inte hålla på med samma låt hur länge som helst.
Fast basen är något jag skall se över, dels som jag fått förslag på tidigare att förlänga tonerna men även fundera lite på spelet.
Tack för kommentar och gott att det gillas :).

equality
Lyssnade och försökte tänkta mig att korta av det och visst det är nog som du säger att det skulle bli lite mer flyt. Dock är jag lite fundersam till att då försvinner lite andningsrum i låten, det blir liksom fullt ös med sång rakt igenom. Jag ville liksom ha att det stannar upp, för eftertänksamhet och förtydling av tveksamhet, innan det sätter fart igen. Om man rättar till lite i bas etc så kanske en del av flytet uppnås ändå. He he och sedan skulle sådana ändringar få lite större konsekvenser på genomförandet också ;).
Tack för troget lyssnande och kommenterande :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
stajos låtar kan verka enkla, jag tänkte nästan säga simpla, men det finns en helhet som övertygar. Det är homogent. En verkligen svår konst, alltså. När refrängen kommer lyfter verkligen låten. Men skulle vilja ha ännu mer lyft. Cymbaler istället för hi-hat t.ex. Fler instrument som dubbar varandra osv.
Sången skulle jag vilja ha lite närmre och med kompressor (eller mer sådan) så att inte volymen är så ojämn.
Jag gillar det här sparsamma men önskar lite mer variation i mixen, alltså att vissa saker kan höras mer ibland, andra lite mer  mao lite mer omväxling och dynamik. Nåt i den stilen.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
stajos låtar kan verka enkla, jag tänkte nästan säga simpla, men det finns en helhet som övertygar. Det är homogent. En verkligen svår konst, alltså. När refrängen kommer lyfter verkligen låten. Men skulle vilja ha ännu mer lyft. Cymbaler istället för hi-hat t.ex. Fler instrument som dubbar varandra osv.
Sången skulle jag vilja ha lite närmre och med kompressor (eller mer sådan) så att inte volymen är så ojämn.
Jag gillar det här sparsamma men önskar lite mer variation i mixen, alltså att vissa saker kan höras mer ibland, andra lite mer  mao lite mer omväxling och dynamik. Nåt i den stilen.

Jag ser det vackra i det enkla. Det är något jag eftersträvar. Det gäller ju faktiskt all arkitektur såväl hus, mjukvara, kläder men även då melodier och låtuppbyggnad att enkelheten är det som får något att kännas naturligt och blir lättare att ta till sig. (tror jag gett något likande svar i någon annan tråd, jag börjar nog bli gammal och upprepar mig ;) )
Så det tar jag verkligen som något positivt :). Ja kanske skulle den lyfta ännu mera med mer cymbaler fast jag vågar inte ge mig på trummorna... eller så skulle den då blir mer klatschig, typisk. Jag vet inte om jag vill att den skall lyfta mer, vill liksom inte att tveksamheten, fundersamheten, drömmandet försvinner ur låten. Sången är jag ganska nöjd med men efter kommentaren lyssnade jag en gång till och ja kanske, det är värt att pröva, kanske kommer vi ännu närmare känslan då. Skall kika på det nu i helgen när jag även tänkte titta på de övriga kommentarerna på mixen. Tror det där du säger om variation i mixen beror mycket på att pianot är så på hela tiden. Skall testa med något annat spel i verserna.
Tack för bra kommentar :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
vad händer här då smurf hits???eller e det fel på min data allt går ju i 180 knyck ju


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
såja nu börjar det likna något ju hittade en länk på åsas sida istället som går i rätt hastighet.
kritiken nu då hm....få se....
pianospel av stajo ja det e ju som det e man blir aldrig besviken så klart o åsas sång ja va ska man säga helt underbart ju.trummorna e oxå väldigt bra inpassade tycker jag bara lite live bas som saknas ju annars mycket bra tycker jag


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
såja nu börjar det likna något ju hittade en länk på åsas sida istället som går i rätt hastighet.
kritiken nu då hm....få se....
pianospel av stajo ja det e ju som det e man blir aldrig besviken så klart o åsas sång ja va ska man säga helt underbart ju.trummorna e oxå väldigt bra inpassade tycker jag bara lite live bas som saknas ju annars mycket bra tycker jag

Haha gott johan men då tar du med en bas nästa vecka när du sjunger in nästa... ;)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad johan s

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 44
  • amatör sångare ,trummis o gitarrist
    • Visa profil
hade jag bara kunnat hade jag bara kunnat*S*
fan kommer på mig själv här nu att jag sitter o lyssnar igen o igen ju mycket trevlig låt faktiskt impad av dig kompis


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Har ändrat lite i basen på verserna + dragit ut bastonerna över hela låten.
Jag har ändrat pianoliret på verserna, försöker harmonisera mer med gitarren...
Jo och sedan höjt volymen aningens på trummorna. Minskat lite på elgitarren i andra versen.
Plockade lite med sången för att få den närmare men tyckte inte jag fick till det så gick tillbaka till det gamla.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Har fortfarande lite svårt för uppehållen som tydligast vid 02:29. Kan inte kompet få fortsätta där? Mixen bra, kanske är Åsa lite långt ned på slutet.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Har fortfarande lite svårt för uppehållen som tydligast vid 02:29. Kan inte kompet få fortsätta där? Mixen bra, kanske är Åsa lite långt ned på slutet.

nej det är helt omöjligt.... ;)
jo kanske fast jag gillar det :) speciellt på första stället men andra kan väl diskuteras ja, se om jag kikar lite i veckan. På slutet var det meningen att hon inte skulle slå ut instrumenten utan vara ett av dem men det kanske är fel tänkt?

Hehe lyssnade på p2 idag, slog på radion någon kvart innan och kom direkt i p2 stämning, programledarna pratar ofta väldigt dämpat halvt viskande på p2, som man inte vill störa :).
Din låt var den bästa...
 
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se
Hallå :)

Visst är det vackert detta Stajo, du vet hur det ska bli på detta viset :D

Sen så kommer Åsas skönsjungande stämma till, inga hakar alls nånstans..men du Åsa: här sjunger du liite lägre och det gillar jag skarpt, klangen kommer fram mer. Känslan här är oxå mer definierad, jättekul att höra :P

/Marr

 ^_^ Tack snälla du, kul att höra! Helst att känslan kommer fram, det har jag ju kämpat med att lära mig.. men det ger sig mer och mer! Den var ju bara ljuvlig att sjunga den här låten  :)

såja nu börjar det likna något ju hittade en länk på åsas sida istället som går i rätt hastighet.
kritiken nu då hm....få se....
pianospel av stajo ja det e ju som det e man blir aldrig besviken så klart o åsas sång ja va ska man säga helt underbart ju.trummorna e oxå väldigt bra inpassade tycker jag bara lite live bas som saknas ju annars mycket bra tycker jag

 :)  :) Tack Johan! Jättekul att höra, men vad ser jag... var du inne på min hemsida utan att säga hej i gästboken? Schämmes  :D


Stajo, lyssnade på senaste mixen nu först.. visst är min sång lite torrare mixad nu? hm..  <_<
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
Stajo, lyssnade på senaste mixen nu först.. visst är min sång lite torrare mixad nu? hm..  <_<
hm... jo jag funderade på det med, alltså fick lite felmeddelande vad gäller vintage warmer så kanske hade demotiden gått ut när jag mixade ner den senaste versionen...
skall kolla över det :)
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Det är en del toner och instrumentljud som låter lite "rumphuggna" midi-aktiga liksom.
Men om man bortser från det och ser utvecklingspotentialen, tycker jag ni är vackra. Det enkla blir vackert i mina öron.
 
I den här låten skulle du, om du har lust och andra har tid, kunna ersätta ett instrument i taget mot riktiga instrument. Tänker främst på basen som med fördel skulle kunna ersättas av en elbas som spelas med fingrarna och gitarrljud som skulle frammanas med plektrum i vissa partier (refräng).

Sånginsatsen är stor och god. Din röst gör sig bra i ett stycke du gillar!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad stensdotter

  • Nirvana nästa
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 206
    • Visa profil
    • Stensdotters hemsida
Stajo fortsätter att ösa ur sig kärlekslåtar - din brunn verkar vara helt utan botten mannen *ler stort*.
Härlig låt även denna gång.

Bra jobbat av alla inblandade, Åsa du sjunger bra :-) Skulle dock, precis som Marre, vilja höra dig i ett lägre register vid tillfälle. Du har en styrka i det högre registret eftersom du är van vid att röra dig där - det vore spännande att se vad du kan göra längre ner som sagt *ler*.

Lyssna på http://www.stensdotter.com


Aettan

  • Gäst
Skitbra alla inblandade, ännu en stark låt från södern. Herr Stajo är bra på det här, han glider fram i den här gengren lika obehindrat som på sin vindsurfingbräda och det låter bra oxå.


Utloggad stajo

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 985
    • Visa profil
MaxB
Jo jag håller ju med dig om instrumenten. Det är väl så det är sedan får man känna sig fram och kanske i framtiden, just nu är jag lite mätt och vill gå vidare med nya spår.
Det var iaf ett väldans skoj samarbete. Tack för kommentarer :).

stensdotter
jag är en jävel på kärlek...  :ph34r:  :D

Aettan
Hehe jo fast i år har jag inte sjösatt brädan så många gånger, börjar bli lite lat, man skall ju rigga och sådant. Försöker få till ett flyt så man kan falla av liksom.
www.myspace.com/staffanjonsson


Utloggad Åsa

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 592
    • Visa profil
    • www.asawetter.se

Sånginsatsen är stor och god. Din röst gör sig bra i ett stycke du gillar!

 :D tack tack! Värmde gott!


Bra jobbat av alla inblandade, Åsa du sjunger bra :-) Skulle dock, precis som Marre, vilja höra dig i ett lägre register vid tillfälle. Du har en styrka i det högre registret eftersom du är van vid att röra dig där - det vore spännande att se vad du kan göra längre ner som sagt *ler*.


Tack  :) och ja.. det vore rätt kul att prova sjunga en låt i en lägre tonart.. kanske en lugn låt då, jazzigt eller inte vet jag... Men det är ju upp till låtskrivarna här då, host harkel! Sant som du säger, helt klart bekvämast i högre register där man är van.. men det börjar kännas mer och mer bekvämt även lägre, vilket är väldigt kul! Du får väldigt gärna komma med tips & råd så du vet!

Skitbra alla inblandade, ännu en stark låt från södern. Herr Stajo är bra på det här, han glider fram i den här gengren lika obehindrat som på sin vindsurfingbräda och det låter bra oxå.


tack du! Jag är glad att få vara med, gillar ju stajos låtar  :)

/surfa vidare Stajo :D
http://www.myspace.com/granslandet
http://www.facebook/Granslandet
http://www.asawetter.se
http://www.myspace.com/asawetter
http://www.myspace.com/tonikum
http://www.myspace.com/slipoversongs