Forum > Färdiga produktioner

s.å.w.a - a glimpse of your eyes

<< < (5/6) > >>

equality:
Har fortfarande lite svårt för uppehållen som tydligast vid 02:29. Kan inte kompet få fortsätta där? Mixen bra, kanske är Åsa lite långt ned på slutet.

stajo:

--- Citat från: equality skrivet 14.09.2008, 19:18:59 ---Har fortfarande lite svårt för uppehållen som tydligast vid 02:29. Kan inte kompet få fortsätta där? Mixen bra, kanske är Åsa lite långt ned på slutet.

--- Slut citat ---

nej det är helt omöjligt.... ;)
jo kanske fast jag gillar det :) speciellt på första stället men andra kan väl diskuteras ja, se om jag kikar lite i veckan. På slutet var det meningen att hon inte skulle slå ut instrumenten utan vara ett av dem men det kanske är fel tänkt?

Hehe lyssnade på p2 idag, slog på radion någon kvart innan och kom direkt i p2 stämning, programledarna pratar ofta väldigt dämpat halvt viskande på p2, som man inte vill störa :).
Din låt var den bästa...

Åsa:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.09.2008, 21:08:51 ---Hallå :)

Visst är det vackert detta Stajo, du vet hur det ska bli på detta viset :D

Sen så kommer Åsas skönsjungande stämma till, inga hakar alls nånstans..men du Åsa: här sjunger du liite lägre och det gillar jag skarpt, klangen kommer fram mer. Känslan här är oxå mer definierad, jättekul att höra :P

/Marr

--- Slut citat ---

^_^ Tack snälla du, kul att höra! Helst att känslan kommer fram, det har jag ju kämpat med att lära mig.. men det ger sig mer och mer! Den var ju bara ljuvlig att sjunga den här låten  :)

--- Citat från: johan s skrivet 14.09.2008, 10:49:00 ---såja nu börjar det likna något ju hittade en länk på åsas sida istället som går i rätt hastighet.
kritiken nu då hm....få se....
pianospel av stajo ja det e ju som det e man blir aldrig besviken så klart o åsas sång ja va ska man säga helt underbart ju.trummorna e oxå väldigt bra inpassade tycker jag bara lite live bas som saknas ju annars mycket bra tycker jag

--- Slut citat ---

:)  :) Tack Johan! Jättekul att höra, men vad ser jag... var du inne på min hemsida utan att säga hej i gästboken? Schämmes  :D

Stajo, lyssnade på senaste mixen nu först.. visst är min sång lite torrare mixad nu? hm..  <_<

stajo:

--- Citat från: Åsa skrivet 15.09.2008, 19:10:47 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 08.09.2008, 21:08:51 ---Stajo, lyssnade på senaste mixen nu först.. visst är min sång lite torrare mixad nu? hm..  <_<

--- Slut citat ---
hm... jo jag funderade på det med, alltså fick lite felmeddelande vad gäller vintage warmer så kanske hade demotiden gått ut när jag mixade ner den senaste versionen...
skall kolla över det :)
--- Slut citat ---

MaxB:
Det är en del toner och instrumentljud som låter lite "rumphuggna" midi-aktiga liksom.
Men om man bortser från det och ser utvecklingspotentialen, tycker jag ni är vackra. Det enkla blir vackert i mina öron.

I den här låten skulle du, om du har lust och andra har tid, kunna ersätta ett instrument i taget mot riktiga instrument. Tänker främst på basen som med fördel skulle kunna ersättas av en elbas som spelas med fingrarna och gitarrljud som skulle frammanas med plektrum i vissa partier (refräng).

Sånginsatsen är stor och god. Din röst gör sig bra i ett stycke du gillar!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion