Forum > Demolåtar
Dividend - Violapryl v4
Dividend:
--- Citat från: equality skrivet 05.09.2008, 22:56:06 ---Hm... Vet inte vad du har tänkt dig riktigt här. :huh:
--- Slut citat ---
Jag vette sjutton :blink: Följer nåt slags hemmasnickrad pseudokontrapunkt, har hundratals sådana här prylar och tyckte jag kunde skicka upp en av dem... Förra gången hittade ni Mussorgsky, så "Finn rätt kompositör" kanske det är frågan om :D
--- Citera ---Lite för kort och får heller inte ihop basgångarna med kören. En del körpassager snygga men jag tycker basen förstör detta. Kören solo skulle vara intressant.
--- Slut citat ---
Ok, skall kolla basen där :) Tack för lyssning
Dividend:
--- Citat från: freddy skrivet 05.09.2008, 23:20:22 ---Om det här är v4, så undrar jag hur v1-3 lät ;)
Nja, jag vet inte vad man ska säga på detta. Din idé känns inte riktigt klar.. hm. Svårt att komma med något, hör inget speciellt i detta jag gillar nu faktiskt. Du kanske "hör" andra saker eftersom du har en inre vision (ja det låter cheezy), men jag vet att det kan vara så. Jobba på den lite till så vi får en bättre förståelse ;)
Jobba på och jag vet att du kan mycket bättre ;) rockon!!
--- Slut citat ---
Varje fredag blir det 5 sådana här prylar :D Var glad att jag bara skickar nån enstaka då och då ;)
Här är en till, melodisk, som faktiskt blev rätt grym:
(Ligger även i trådhuvudet)
Emulator:
ja alltså. bitar är bra. bättre än helheten. Gör en emu, och skala av det i olika partier och mangla omkring med psykbrytkomp mellanåt. kan nog bli intressant :)
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.09.2008, 23:28:57 ---ja alltså. bitar är bra. bättre än helheten. Gör en emu, och skala av det i olika partier och mangla omkring med psykbrytkomp mellanåt. kan nog bli intressant :)
--- Slut citat ---
Simultanförmåga mannen, simultanförmåga. :) Nämen, nog sant att det skulle vara bättre att dela upp, splitta och sen ha 15 stämmor efter massa hattande fram och tillbaka :) Alltså på slutet, hattande innan ;) Sant... Skall testa! Även att slå ihop med låten som påminde om Pictures at an exhibition (mussorgsky rip-ofen som itne var en rip-of :D tänker jag göra... Kan bli snyggt
Kanske :huh:
egghuvud:
Det är sådär svårt att svara på. Harmonierna är vackra och det finns något i tonspråket, men det är för lite för att kunna säga något vettigt om. Kul var väl att känna igen sig för jag har också massor av sådana här grejor liggande. Det krävs hårt jobb för att göra temana till något med hållbart/omfattande eller hur? :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida