Forum > Färdiga produktioner
djonas feat Åsa & jonnerstone - It would seem so real
Dividend:
Ja, jävla jobb kanske att transponera ned gitarrer och hela skiten, men det låter som om Åsa ligger lite högt i tonhöjd (?). Lite osäker, funkar bättre när kompet tar upp mer plats och tror inte att det beror på att det distraherar.
Kanske bara vissa fraser i början..
Fan, värdelös comment :P Men gillar låten, glad hurtig och en trevlig lyssning!
Åsa:
Hej på er, tokai o dividend :)
Tack för att ni lyssnar och kommenterar!
Jag tokgillar låten, superkul att sjunga och nej, den ligger inte för högt i tonart ;) Jag har ju en teori om varför ni upplever det så.. Våra röster är helt olika mixade, jonnerstones röst är varmare och ligger närmre .. min är kallare och längre bort och jag tror det gör att den blir skarp och kanske upplevs osäker? Lite mer värme och närmare så vi "sjunger i samma rum", det tror jag skulle göra susen :D
equality:
Härligt! Snygg hook som blir dansvänligt luftig med flöjten. Snyggt arrad och mixad. Åsa låter något mer på avstånd under vissa partier än Jonnerstone men nu pratar vi futtiliteter. Skönt när stämmorna vävs in i varandra. Duett när den är som bäst.
Hitpotential som möjligen skulle kunna stärkas om den kortades något? Skippa la-la-la-partiet? Överlag mycket behaglig lyssning och
mysigt att lyssna på något så kompetent från alla inblandade. Och så kunde du inte låta bli hårdrocksguran där på slutet. :D :P
Emulator:
Surskallen enters. Tyckte tyvärr inte att detta var något för mig... Sångarna gör bra jobb, fast kanske skulle man velat höra lite mer nerv på något sätt. Det låter lite för snällt nu. fast det kanske det skall göra?
Sen låter ljudbilden vildigt midi, lite som nåt band som spelar på bingolotto :ph34r:
Gitarren är bra spelad.
Men låten gick tyvärr bort för mig. Skall den bli bra ( i mina öron) måste den bli mer intressant. kanske nåt annat melodiljud tex, lite mer bacon generellt.
Allt träffar alla olika.
freddy:
Ja, det är lite konstig balans i sången. Olika rum liksom. Sen låter jonnerstone metallisk med pga autotunern. Kanske blir det bättre om man har ungefär samma effekter på båda? jag vet inte, men det låter konstigt nu.
Jag gillar att jonne kör lite soft på versen och trycker i mer på refrängen.
Åsa känns i rätt läge också, inte för högt inte. Hon låter väl knappast ansträngd eller så? förstod inte riktigt kommentarerna om detta.
Så lyft in Åsa i samma rum och se över sångeffekterna på båda, så blir det nog en bättre helhet.
Sista gitarräkan var fin även om den inte riktigt har något med låten att göra :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida