Forum > Färdiga produktioner
djonas feat Åsa & jonnerstone - It would seem so real
Vallhagen:
Nja... Fan djonas du är FÖR duktig ibland tror jag... Här blev det fel kanske just därför... Ingenting skaver, låten passerar förbi som en hissresa till fjärde våningen. Lite b-sida som nån skrev:)
Alla insatser är klockrena, duktig sång, duktig prog och duktigt lir. Men det blev inget för mig ändå:)
tjing
Bengan
jonnerstone:
Hej alla, och tack för kommentarer bra som dåliga. Tyckte detta var kul att göra, nu gengre för mig. Jag gillar den där klinsika och felfria prodden som djonas fått till.
När jag hörde låten (för 6mån sen ) så fick jag lite amerikansk västkust rock/pop känlsa och det var det jag försökte förmedla med den nära och lite laidback sången. Känslan av att en soft sommardag i LA cruisa fram med sin nercabbade SUV på den palmkantade vägen längs med beachen och denna låten på en behagligt hög volym.
Då gör sig den slicka prodden perfekt. :)
Gött jobbat djonas :D
djonas:
--- Citat från: Emulator skrivet 05.09.2008, 23:19:32 ---Surskallen enters. Tyckte tyvärr inte att detta var något för mig... Sångarna gör bra jobb, fast kanske skulle man velat höra lite mer nerv på något sätt. Det låter lite för snällt nu. fast det kanske det skall göra?
Sen låter ljudbilden vildigt midi, lite som nåt band som spelar på bingolotto :ph34r:
Gitarren är bra spelad.
Men låten gick tyvärr bort för mig. Skall den bli bra ( i mina öron) måste den bli mer intressant. kanske nåt annat melodiljud tex, lite mer bacon generellt.
Allt träffar alla olika.
--- Slut citat ---
Hallo Surskallen! ;)
Man kan inte göra alla nöjda alltid. :D
Tack ändå för att du lyssnade och kommenterade. :)
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: freddy skrivet 06.09.2008, 00:02:19 ---Ja, det är lite konstig balans i sången. Olika rum liksom. Sen låter jonnerstone metallisk med pga autotunern. Kanske blir det bättre om man har ungefär samma effekter på båda? jag vet inte, men det låter konstigt nu.
Jag gillar att jonne kör lite soft på versen och trycker i mer på refrängen.
Åsa känns i rätt läge också, inte för högt inte. Hon låter väl knappast ansträngd eller så? förstod inte riktigt kommentarerna om detta.
Så lyft in Åsa i samma rum och se över sångeffekterna på båda, så blir det nog en bättre helhet.
Sista gitarräkan var fin även om den inte riktigt har något med låten att göra :D
--- Slut citat ---
Hej Freddy!
Yes det är lite olika rum på sången av den enkla anledningen att jag fått olika grundmaterial. Jag fick sång med effekter på från Jonnerstone och ett rått spår från Åsa. Men jag ska se om man kanske kan börja om från början med nakna spår från båda. Jag tycker annars att de båda sjunger väldigt dynamiskt.
Hehe kunde inte låta bli att ha med en liten räka där på slutet men den går eventuellt bort om jag arrar om låten.
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: stajo skrivet 06.09.2008, 13:02:44 ---riktig radiokvalitet detta.
Skön låt, versen är lite av transportsträcka för mig medans refrängen är riktigt bra.
hög kvalitet på allas prestationer. Gitarren(melodin) vid 2.20-243 är lysande.
--- Slut citat ---
Tack stajo, roligt att höra! :D
// djonas
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida