Forum > Färdiga produktioner
djonas feat Åsa & jonnerstone - It would seem so real
djonas:
Tack asti för lyssning.
Angående orkestern funderar jag lite på att göra om med andra pluggar men jag har haft så mkt att stå i på sistone så jag ville lixom bara få ut låten nu för att få kommentarer.
Musiken har ju som sagt varit klar nu i typ 6 månader hehe.
Mvh / djonas
--- Citat från: asti skrivet 05.09.2008, 18:17:13 ---Låter jättefint! Snyggt producerat och fin sång och läckra gitarrer! Finns nog inte mycket att korrigera här som jag ser det!
Möjligen att stråkarna i början låter lite avhuggna (korta).....? Bra jobbat! :)
--- Slut citat ---
djonas:
--- Citat från: Tokai skrivet 05.09.2008, 20:49:27 ---Proffsigt. Har hört den här förut i nåt annat forum. Men likförbannat bra ännu. Nytt är sångpåläggen. Jonnerstone är ok lite återhållsam dock, Åsa Tycker jag ligger för högt i tonart, det funkar rätt bra i refr men mindre bra i soloinsaterna sas. Det är alltså inte dåligt. Men jag vet inte, Åsa:s sång ligger dels i för låg i volym men också i fel oktav tycker jag. Men får nog lyssna fler gånger. Som sagt proffsigt och gura som nog kan platsa på alla tillställningar inte minst melodifestivalen.
--- Slut citat ---
Hej Tokai!
Det var i detta forum du hörde den sist fast för typ 6 månader sen. :)
Sången var rätt svår att mixa men jag ska ta och testa lite till.
Angående tonarten tycker den passar utmärkt till båda två.
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: Dividend skrivet 05.09.2008, 21:17:33 ---Ja, jävla jobb kanske att transponera ned gitarrer och hela skiten, men det låter som om Åsa ligger lite högt i tonhöjd (?). Lite osäker, funkar bättre när kompet tar upp mer plats och tror inte att det beror på att det distraherar.
Kanske bara vissa fraser i början..
Fan, värdelös comment :P Men gillar låten, glad hurtig och en trevlig lyssning!
--- Slut citat ---
Tjena Dividend!
Yes haha tonartsändring blir det nog inte tal om nu, lite för mycket jobb. :)
Tack för lyssning!
Mvh / djonas
djonas:
--- Citat från: equality skrivet 05.09.2008, 22:48:40 ---Härligt! Snygg hook som blir dansvänligt luftig med flöjten. Snyggt arrad och mixad. Åsa låter något mer på avstånd under vissa partier än Jonnerstone men nu pratar vi futtiliteter. Skönt när stämmorna vävs in i varandra. Duett när den är som bäst.
Hitpotential som möjligen skulle kunna stärkas om den kortades något? Skippa la-la-la-partiet? Överlag mycket behaglig lyssning och
mysigt att lyssna på något så kompetent från alla inblandade. Och så kunde du inte låta bli hårdrocksguran där på slutet. :D :P
--- Slut citat ---
Hej equality!
Tack för kommentar!
Kul att du känner att det finns hitpotential, ska kolla över arret. :)
Klart det måste vara lite hårdrock med på ett hörn...nä allvarligt talat så är det inget på orginalet så jag tror att den biten kommer att åka bort. :D
Mvh / djonas
Memphis:
Skitsnygggt!! :wub: Grymt Jonas, Jonerstone och Åsa! Har inget negativt att påpeka, diggade detta helt. :)
Mvh
Memphis
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida