Forum > Demolåtar
OceanMusic - Bossa Escuro Som (fd Key Notes)
oceanmusic:
Nu är sången på plats. Jättetack Marr! :) Kul med samarbete via nätet. Gärna fler gånger. :)
Låten är inte 100% finaliserad men bra på G.
Key Notes Voce
freddy:
Lite tankar:
Trummorna känns mest konstiga och inte på ett bra sätt.
Pianot verkar gå på cirkus 127 i velocity hela tiden, lite mer dynamik önskas. Det låter konstigt, för hårt.
Sången är det jag gillar mest i låten, men vissa strofer känns lite konstiga. Avslutningen på sången var snygg!
Kom igen nu, lite bättre kan ni! :) Kör så det ryker
Marruschkka:
Detta gjordes raskt i ren inspiration..och då kan det bli så här..ingen klar text, improviserad sång i en tagning.
Får återkomma snart med mer genomtänkta slingor, men gillar utkastet så här långt,finns lite mer att bygga där :)
Tack Freddy för feedback!
/Marr
egghuvud:
Tjaeee..
Det är verkligen något speciellt med Marruschkkas röst. Däremot så tycker jag nog att arrangemanget blir väldigt rörigt. Det finns en melodi där, men just nu så dränks den i för många toner och utbroderingar på pianot. Skala ner och försök hålla fast melodin innan den smiter. :)
Trummorna är en katastrof. Otajta konstigt arrangerade och låter inte så kul. Jobba på. :)
oceanmusic:
Oj, det var tydligen inte många siffror rätt i detta, om jag läser inläggen ovan. :o Håller inte med er men ska gå tillbaka till skissbordet för att se vad som kan göras ändå, mest för sakens skull. Tror nog att trummorna ligger äckligt synkade, det är resten som haltar... ;) Vi får se vad som kommer ut av detta i slutändan.
Tack för att ni lyssnade och skrev.
Nu är den rejält tillfiffad. Nytt namn, ny mix, ny rytm, mer i synk mm mm
Bossa Escuro Som
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida