Forum > Demolåtar

OceanMusic - Bossa Escuro Som (fd Key Notes)

<< < (4/5) > >>

equality:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 04.09.2008, 18:00:02 ---Tänkt dig en rökig bar/lounge, vi kommer in när orkestern börjar. Vid baren börjar en kvinna nynna och vänder sig sakta om på barstolen och börjar sjunga, därav det dämpade i början.

--- Slut citat ---

Makes sence. Fin bild!

--- Citat från: oceanmusic skrivet 04.09.2008, 18:00:02 ---Som jag skrev från början var det "bara" en test av lite nya ljud som följde med jättekitet till Cubase 4.5. Den kommer ligga och vila ett tag, som ovan nämnts men sedan så, kanske det inte händer någonting alls...  ;)

--- Slut citat ---

Aha! Alldeles utmärkt test. Låt den inte ligga och samla damm!  ;)

Emulator:
jag gillar detta. kanske skulle man som jag nämt för dig viljaha lite småplockande saker..nån livesax. (aldrig fel med casual sax  :rolleyes: )

Sången håller jag med freddan om. finns nån liten rolig hook, även om over-allintrycket är riktigt bra! Gillar framförallt nynnandet!

Jag tycker däremot att något borde göras med EQ på sången. väldigt mycket transienter slinker igenom, och den drunknar ibland bakom annat. vet fåglarna hur man skall jobba :S Kanske svag panorering piano/sång?

Gillar detta, mer sånt :)

david.roennlund:
detta gillar vi verkligen :)

överlag riktigt skönt känsla, snyggt lirade instrument och sen svepsynthen på toppen  :wub:

håller med mr.emu om att sången behöver fipplas med, den försivnner ibland och skulle kanske behöva va lite rundare?

måste bara säga att det är ett fruktansvärt fint intro... skulle GÄRNA se att låten fortsatte från introt ut i ett svävande synthlandskap...kanske med ett litet besök av en fin elorgel med en fin monoton melodi ? den låten vill jag höra   :) :)

godnatt och tack för fin musik!

Wernborg:
Bossa var ett lyft för denna. Tror att mer traditionell bossa-bas skulle lyfta ännu mer. Vandring mellan grundton och kvint med lite utsmyckningar. Brandkårsbas om man vill vara elak.

SYNTH:
Wow var ju en skön jazzig sak med skönsång av Marruschkka snyggt! B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion