Forum > Demolåtar

OceanMusic - Bossa Escuro Som (fd Key Notes)

<< < (3/5) > >>

egghuvud:
Jo, nu det blev bättre. Det lät lite som att du ändrade det bara för att en bunte musiknördar på ett forum tyckte det, men det är väl så kritik skall fungera  :)

Tycker kanske att det finns fler saker som du kan jobba med i mixen. Trummorna är lite höga nu. Speciellt hihatten är lite "vässad". ´Pianot drunknar i mellanregistret lite ibland. Syntarna och mattorna är snygga.  :)

oceanmusic:
Typ.  ;)

Men visst blev till det bättre. Trummorna var ju trots allt handknackade av undertecknad. Det du berättar känner jag igen, ska åtgärdas vid tillfälle. Nu får dock denna vila ett tag då andra saker knackar på dörren.

Tack för lyssning och uppföljningskritik!  :)

freddy:
Som ägget säger så tar du vår kritik fel. Alltså, är du själv nöjd så ska du inte ändra ett skit, faktiskt. Vi säger väl bara vad vi tycker, sen behöver du inte hålla med. Alrighty..

Det låter bättre nu tycker jag med. Men trummorna känns struttiga än, som att trummisen inte kan bestämma sig riktigt. Spelar på hängpukan en takt, sen virvel... sen oj, nu ska det vara lite ride-cymbal...

Jag skulle rekommendera dig att försöka hitta lite loopade trummor istället, så det blir lite mer naturligt flow.

Pianot vill jag fortfarande ha mer dynamiskt då.

equality:
Gick lite vilse bland versionerna men nu tror jag att jag hittade rätt. Får lite Nina Simone-vibbar av detta och det är ju inte fel utan alldeles rätt.  :) Marres röst ligger för lågt i mixen åtminstone i början. Sköna synkoper där basliret bidrar i högsta grad. Bra pianolir. Bra vox-insater. Trumliret låter som "mitt" dvs lite brötigt och för mycket grove agent (nu har jag säkert fel bara för att jag skriver det). Kanske bara congas? För mycket cymbaler i mina öron... Harmonimässigt händer för lite för fyra minuter. Nu pendlar stycket mest mellan två ackord. Usch vad jag låter kritisk nu men mest för jag gillar den här typen av musik och vil ha ut det mesta av den!  :D

oceanmusic:
Freddy - jag var nöjd men nu är jag än mer nöjd. Hemmablindhet kan påverka en starkt.   ;)

Tack för återlyssning och ny feedback.  :)

Equality - Marres röst SKA ligga lågt i början. Tänkt dig en rökig bar/lounge, vi kommer in när orkestern börjar. Vid baren börjar en kvinna nynna och vänder sig sakta om på barstolen och börjar sjunga, därav det dämpade i början. Typ. GA är alldeles rätt observerat och jag har dragit rätt flitit i reglagen.  ;)

Och det är en Status Qup - bossa, dvs två ackord, C- resp G-moll med ett par utflykter här och var. Som jag skrev från början var det "bara" en test av lite nya ljud som följde med jättekitet till Cubase 4.5. Den kommer ligga och vila ett tag, som ovan nämnts men sedan så, kanske det inte händer någonting alls...  ;)

Tack för lyssning och återkoppling!  :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion