Forum > Demolåtar

Lite mer metal...av softare modell...

(1/2) > >>

slaptap:
Den här låten skrevs ursprungligen för Addics Metallfestival på studios forum (hey, det är några år sedan nu)... :ph34r:
Då föll den definitivt under katerogin "skiss". Efter en tid "dammades" den av och fick andra trummor, och alla gitarrer och basar lades om. Det var egentligen bara "blippsynten" som blev kvar. I detta "slaskstadie" lades den upp...och här är den igen...:D

Sång fattas fortfarande, och en del ljud (trummor och naturligtvis gitarr) är väl inga höjdare...men allt faller på plats förr eller senare... :)

LÅTNAMN: Metall
ARTIST/GRUPP: slaptap
GENRE: Metal
LÅTLÄNGD: 3:19
KOMPOSITÖR: slaptap
PRODUCENT: slaptap
INSPELNINGSÅR: 2005
FORMAT: mp3

http://www.slaptapmusic.com/metal/metal.mp3

Emulator:
Jag är ju en riktig sucker för blippblopp+stenhård gura.

Skönt runt 1:20 där....maffiga gitarrer. likaså bra vid 2:30.


Kul att se hur den utvecklas......kanske med lite fler mörka syntelement.....fast det tycker jag ju jämt ;)

bra spelat...snyggt! Kanske skulle ha ett liiiiiiite råare plippljud!

slaptap:

--- Citat från: Emulator skrivet 25.02.2007, 22:51:13 ---Jag är ju en riktig sucker för blippblopp+stenhård gura.

--- Slut citat ---
Yeah, jag gillar det åxå...om det kan göras snyggt... :P

--- Citat från: Emulator skrivet 25.02.2007, 22:51:13 ---....maffiga gitarrer...

--- Slut citat ---
...som nästan dränks av en distad flangerbas... B)

--- Citat från: Emulator skrivet 25.02.2007, 22:51:13 ---Kanske skulle ha ett liiiiiiite råare plippljud!

--- Slut citat ---
Hm, lite dist på det kanske...ska testas...thanx... ;)

djonas:
Yes den här har jag hört förut...diggar den skarp! Du har verkligen skapat dig en egen liten hörna i genreträsket nu slaptap. :)
Den enda jag saknar är nån form av återkommande temamelodi t.ex. på gitarr och sen oxå ett redigt fett gitarrsolo. B)
Mvh / djonas

valdez:
Coolt som tusan..tungt och gött! Många snygga melodivariationer att gotta sig i..
:D gillas!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion