Forum > Färdiga produktioner

karl-Cloue

<< < (4/5) > >>

jonnerstone:

--- Citat från: karl skrivet 01.09.2008, 00:48:41 ---tnx...får väl skippa baskaggen då :unsure:  B) får se.../ karl
--- Citat från: jonnerstone skrivet 31.08.2008, 15:11:18 ---Gillar denna väldigt mycket. Men blir väldigt irriterad över bastrumman. Den känns helt *svordom* onödig. Den tar lixom bort fokus från själva låten och jag kommer på mig själv med att bara sitta och lyssna efter denna förbannade bastrumma som dessutom låter riktigt illa.
Det här är annars en ruskigt bra låt. Om du nu vill ha nåt percusivt varför inte använda cymbaler spelade med filtklubba? Eller nåt liknande som Paul McCartney gör på Beatles Blackbird (Tror det är hans fot eller nåt som stampar takten eller nåt, blir iaf väldigt bra).

Men än en gång. Låten är riktigt grym med en bra text. Bort baskaggen så åker den ner i min Mp3-spelare.

Ha de gött.

Micke

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Hej hej.

Läste mitt inlägg och insåg att jag uttryckte mig lite onödigt hårt kanske. Men jag gillar VERKLIGEN låten, och baskaggen går väl att leva med. Huvudsaken är ju att du själv e nöjd.

No hard feelings  :unsure:

:)

karl:
tnx jonnerstone..no panic...jag tål det mesta...grejade om och det blev en kompromiss...gamla baskaggen från den gamla versionen(tre år gammal) och lite  virvlar hit och dit...funkar???
Allt gott /  karl

jonnerstone:

--- Citat från: karl skrivet 01.09.2008, 17:10:03 ---tnx jonnerstone..no panic...jag tål det mesta...grejade om och det blev en kompromiss...gamla baskaggen från den gamla versionen(tre år gammal) och lite  virvlar hit och dit...funkar??r?
Allt gott /  karl

--- Slut citat ---

Ibland är det första det bästa. Mycket bättre. Inte perekt men mycket bättre. Men perfekt e tråkigt så det är ju inget att sträva efter. Nu åker den ner i spelaren iaf   :)

karl:
tnx...jonnerstone...kanske tar Maja igen på refrängen..../  karl   B)

--- Citat från: jonnerstone skrivet 02.09.2008, 01:16:55 ---
--- Citat från: karl skrivet 01.09.2008, 17:10:03 ---tnx jonnerstone..no panic...jag tål det mesta...grejade om och det blev en kompromiss...gamla baskaggen från den gamla versionen(tre år gammal) och lite  virvlar hit och dit...funkar??r?
Allt gott /  karl

--- Slut citat ---

Ibland är det första det bästa. Mycket bättre. Inte perekt men mycket bättre. Men perfekt e tråkigt så det är ju inget att sträva efter. Nu åker den ner i spelaren iaf   :)

--- Slut citat ---

Kornstad:
Och Karl gör det igen!   Håller med om det som sagts tidigare, tror det var Mahan, två takter in i låten och man känner genast igen sig. Det låter Karl.   Har absolut inkentinken att anmärka på i denna kompositionen faktiskt..eller jo förresten..ett litet önskemål.  Skulle vilja önska att virveln ökade i styrka och kom närmre i slutet av låten, vilket jag tror skulle stärka känslan för låten faktiskt. Bara i slutet, lagom till sista refrängen typ, men det är ju bara en smaksak.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion