Forum > Demolåtar

Angels

(1/4) > >>

SvartSaft:
LÅTNAMN: Angels
ARTIST/GRUPP: SvartSaft (mej, alltså!)
GENRE: Rock/metal
LÅTLÄNGD: 4 minuter
KOMPOSITÖR: Jag
PRODUCENT: Nej
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: -08
FORMAT: mp3

Låtlänk: http://vilse.net/rock/filer/Angels.mp3

Har det hänt er nån gång att ni gjort en låt som ni verkligen tycker om, men ingen annan gillar...?
Det hände mej igår... Knåpade ihop en här låten häromdan och spelade in lite snabbt. Och ingen som hört den gillar den. Överhuvudtaget...
Så då hamnar den där i malpåsen där den får ligga och skämmas, ofärdig och skamsen...

Lite synd det, för det där huvudriffet är så satans skoj att spela i replokalen! :-)

Har inte lagt ner nån tid på mixning eller trixande med ljud. Jag har iaf använt Addictive drums och Amplitube metal.

pirateKING:
Låter ju mycket bra detta. Gillar riffen och låten överlag. Mixen är väl inte världsbäst men funkar!

Skicka alla trummspår till en kompressor och komprimera skiten ur dom, så får du mycket mer tryck i trummorna.

Panorera gärna dom cleana gitarrerna också. Vart lite gröt i mitten just nu.

Överlag bra jobbat. Gillar låten som fan, men restsen hänger helt på sången! Får vi höra med sång? :)

freddy:
Lite mustasch/metallica-vibbar här. Låter väl inte alls dumt. Sången måste dock på. Gäller att du hittar något bra där med. Men det är en bra grund tycker jag. Mixen funkar med, lite skitiga trummor med. Jag skulle nog vilja slå av lite på disten om jag fick bestämma. Det behövs inte så mycket.

Frän låt dock, på med sång med den rätta attityden ;) 

Wernborg:
Jag gillar.

Men som sagt. Det hänger på sången om det ska bli riktigt bra.

Eddi:
Nice :D
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion