Forum > Färdiga produktioner
Asti ft Marruschkka och Freddy - Mardröm
asti:
--- Citat från: Åsa skrivet 17.09.2008, 00:10:08 --- B) Mäktigt slut! Riktigt drag, snyggt rockigt sjunget av marre och skitbra spelat av Freddy! "furiös guitar-hero från rockhistorien" tycker jag var en bra beskrivning eq! :D
Hela låten sammantaget då -en av dina absolut bästa asti!
--- Slut citat ---
Tack Åsa för alla fina ord!
Ja, jag är jättenöjd med deras bidrag, verkligen! Nu känns låten färdig! (Förutom möjligen mixen)
asti:
--- Citat från: Marruschkka skrivet 17.09.2008, 07:30:23 ---Tack Eq och Åsa för fina ord, och..Sanne S. är inte illa att bli jämförd med, men har faktiskt hört det nån gång förut, när jag trycker på lite då ;)
Freddy: Vilket ur-häftigt gitarrsolo, sånt gör mej svag i knäna :wub:
Jag tokdiggar den här låten, det var så kul att göra detta Asti, att få råkka lite, det tackar jag för, för det behövs oxå.
Jättenice collab det här :P
/Marr
--- Slut citat ---
Är jättetacksam för din medverkan! Tycker att slutet nu är bra drag i och din sång förstärks ytterligare när Freddys fina gitarr kommer till! Den här typen av rockig, "ösig" musik pysslar jag inte så ofta med eftersom jag varken klarar att sjunga så eller är någon "överdängare" på elgitarr! :) Men det är skitkul!
Så kan man då få hjälp, som här av dig och Freddy, så kan man ju snegla lite mer åt den sortens musik!
Ser fram emot fler collab! :)
/Peter
Vallhagen:
Nu serru har du ju fått till det klockrent! Freddys gitarr fyller ut precis det där sista som liksom bara skulle dit! Gott!
Hehe, men nu har jag åsikter om mixen, är det ok?
Till och börja med så tror jag att du blev så glad av Freddys gura så att du har lagt den för dominerande. Det händer "för mycket men ändå inte" med låtens ljudkaraktär när den kommer in. Jag ger dig två val: Antingen så smaskar du i med ännu mer bakom gitarren (fetare trummor framför allt) för att ge en seriös kontrast till de tidigare låtpartierna, eller så sänker du guran i volym och kanske EQ-ar (skär) den en del. Jag skulle gå på alternativ två.
Sen tycker jag oxå att stråkarna (när de kommer in och tar över gitarriffet) ligger lite högt. Det kan oxå bero på att det är midistråkar, det blir lite plast mot den levande gitarren. Men jag gillar idén och det är snyggt arrat:)
Det här är petitesser Asti (dont get me wrong som vi säger). Tycker du att låten är klar som den är, så är den det. Låten är kanon. Du ligger fan i klass med min andra forumfavorit Equality i genren mogenvisa.
tjing
asti:
--- Citat från: Vallhagen skrivet 17.09.2008, 13:30:53 ---Nu serru har du ju fått till det klockrent! Freddys gitarr fyller ut precis det där sista som liksom bara skulle dit! Gott!
Hehe, men nu har jag åsikter om mixen, är det ok?
Till och börja med så tror jag att du blev så glad av Freddys gura så att du har lagt den för dominerande. Det händer "för mycket men ändå inte" med låtens ljudkaraktär när den kommer in. Jag ger dig två val: Antingen så smaskar du i med ännu mer bakom gitarren (fetare trummor framför allt) för att ge en seriös kontrast till de tidigare låtpartierna, eller så sänker du guran i volym och kanske EQ-ar (skär) den en del. Jag skulle gå på alternativ två.
Sen tycker jag oxå att stråkarna (när de kommer in och tar över gitarriffet) ligger lite högt. Det kan oxå bero på att det är midistråkar, det blir lite plast mot den levande gitarren. Men jag gillar idén och det är snyggt arrat:)
Det här är petitesser Asti (dont get me wrong som vi säger). Tycker du att låten är klar som den är, så är den det. Låten är kanon. Du ligger fan i klass med min andra forumfavorit Equality i genren mogenvisa.
tjing
--- Slut citat ---
Jag tror du har helt rätt! Tyckte att mixen var svår att få till när jag la dit gitarrsolot. Det ska ju höras, men dränker lite av det övriga, t.ex trummorna. Tanken är ju att det ska spegla kaos, men det blir lite grötig ljudbild. Ska testa att göra som du säger att eq:a solot lite grann och ev sänka det lite.
Stråkarna kan nog också sänkas lite! Bra synpunkter, tack för det! Jättekul att du gillar låten!
/Peter
freddy:
Tack tack för alla fina kommentarer. Det var kul att rocka på lite.
Marre - lova mig att du sitter ner när du lyssnar, vi vill inte ha några personskador :D
Solot ska ner i mixen en bit, nu är det lika högt som när jag skickade mitt "test". Ner med det en bit, så sitter det bättre i mixen och sen hör man nog marre mer också. :D
Kul att jag fick lira asti, bra låt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida