Forum > Demolåtar

Eko - Morningbrake

<< < (2/5) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.08.2008, 15:17:35 ---Jazzfusion ala Eko.
Lite annan stil än jag hört annars. Intressant att prova olika musikgenres. Vad har du för effekt på sologitarren till vänster? Är det något som heter "Oktavator"?

--- Slut citat ---

Jorå MaxB du har som vanligt öronen med dig jag hittade nåt som heter oktavater eller nåt sånt i min Line6. Tufft ljud men kanske lite väl mycket använt här.
Ska fixa o trixa o kanske mixa lite till.

Eko

Eddi:

--- Citat från: oceanmusic skrivet 26.08.2008, 16:36:21 ---Spännande!  :) Lite Ralph Lundsten möter Bo Hansson möter Rick Wakeman möter Eko kanske? Gitarren ligger dock något snett mot kompet i mina öron...

Kul låt!

--- Slut citat ---

:D tack OM för dom jämförelserna - gitarren vet jag inte hur det blir med - den lever sitt egna liv - men jag ska jaga rätt på den o prata allvar med den.
Eko

MaxB:

--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2008, 23:17:24 ---
--- Citat från: oceanmusic skrivet 26.08.2008, 16:36:21 ---Spännande!  :) Lite Ralph Lundsten möter Bo Hansson möter Rick Wakeman möter Eko kanske? Gitarren ligger dock något snett mot kompet i mina öron...
Kul låt!

--- Slut citat ---
:D tack OM för dom jämförelserna - gitarren vet jag inte hur det blir med - den lever sitt egna liv - men jag ska jaga rätt på den o prata allvar med den.
Eko

--- Slut citat ---

Kanske bäst att inte prata allvar med den. Följ med den på nya äventyr istället. Det kanske är roligare. Man vet aldrig var man hamnar. Jag tycker inte det är för mycket oktavator eller vad det heter, tvärtom, jag blev lite avis  ;) skönt ljud. Får jag fylla på jämförelse och associationslistan med Larry Coryell?

freddy:
Låter som ett livejam faktiskt. Lägg till lite mer atmosfär och lite publikljud också :)

Kul inslag även om det känns väldigt ostrukturerat som låt.

Ljuden övertygar mig iaf. 

bi2kima:
Flummigt skönt!

B)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion