Forum > Demolåtar
Dividend - Silence of a fractal (öh ja virrigt namn) ny verre!
Dividend:
bump. Ny verre. Mycket att fixa fortfarande... Men jag undrar om ni har några idéer? :)
Light Head:
Oki, lyssnar, med stor förväntan, på v4.
Det är fint, till och från lite annorlunda mot hur dina stycken brukar låta. Pianot vid 3.30 börjar väldigt bra. Samma med stråkarana vid 4.34. Gillar inte timpani-rollsen (de som är varierade i ton).
Jag blir lite kluven när jag lyssnat klart (2ggr). Det är ju väldigt tydligt med olika partier. Vissa instrument känns så bra så att jag önskar att de vore "lead" och att det är temat på hela låten. (spånar fritt,, så det kanske är lite osammanhängande?) Då slår mig tanken, vad händer om man plockar bort allt utom pianot? Självklart så behövs det ju lite nytt arr, men att pianot är med hela tiden? Eventuellt testa med en ensam hög stråke som mer tillför en atmosfär än melodi.
Sedan kanske det är bra att helt plocka bort slagverket? Ja, det blir tre låtar, med visst ny-arr.
Stycke 1: Piano och stråke
Stycke 2: Stråkar
Stycke 3: Stråkar och slagverk
Fasen måste lyssna igen. Tänk att man är stressad till jobbet och ändå sitter här och lyssnar om och om igen på ett 7 minuter långt stycke.
Fredrik Karlsson:
Snyggt!
Får man fråga vilket ljudbibliotek du använder?
Light Head:
Titeln är helt grym! Glömde nämna det tror jag
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida