Forum > Demolåtar

Naive

<< < (3/5) > >>

bi2kima:

--- Citat från: karl skrivet 26.08.2008, 16:07:01 ---nice...annorlunda../  karl

--- Slut citat ---

Annorlunda är en stor komplimang!

Gött!

bi2kima:

--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2008, 22:34:58 ---Låter som en bra låt - men den låter lite grov nu på något sätt - kantig - jag kan inte förklara riktigt känner jag, men det handlar om själva ljudbilden - skulle vilja ha den mer utsmetad kanske en matta skulle hjälpa lite svagt i bakgrunden - jag gillar reverbet och din röst, men det är klart dra ner lite så försvinner lite av grovkorningheten också. Ser fram mot nästa version.
Eko

--- Slut citat ---

Förstår kanske ungefär vad du menar. Tror det krävs mer arbete med mixen för att få bättre harmoni mellan spåren. Ska testa en matta men tror kanske att risken är att det blir mer "gröt" än "smet".
Se där, nu har vi en som gillar det feta reverbet!  :P

Tack Eko för många bra synpunkter!

MaxB:

--- Citat från: bi2kima skrivet 26.08.2008, 22:54:51 ---
--- Citat från: Eko skrivet 26.08.2008, 22:34:58 ---Låter som en bra låt - men den låter lite grov nu på något sätt - kantig - jag kan inte förklara riktigt känner jag, men det handlar om själva ljudbilden - skulle vilja ha den mer utsmetad kanske en matta skulle hjälpa lite svagt i bakgrunden - jag gillar reverbet och din röst, men det är klart dra ner lite så försvinner lite av grovkorningheten också. Ser fram mot nästa version.
Eko

--- Slut citat ---
Förstår kanske ungefär vad du menar. Tror det krävs mer arbete med mixen för att få bättre harmoni mellan spåren. Ska testa en matta men tror kanske att risken är att det blir mer "gröt" än "smet".

--- Slut citat ---

Vi är några som tidigare tipsat Eko att använda mindre eko eller reverb på sina låtar...
Say no more.  ;)

Jag lyssnade på din låt då jag gick med raska steg i en lång uppförsbacke imorse och det var en skön låt att lyssna på. Den har potential. Jag gillar gitarrliret, riffen och samarbetet mellan instrumenten. Tolkade reverben på sången som ett sätt att släta över att du inte gjort färdigt texten, men ändå ville ha med sångmelodin, även efter första svängen på demon.

Arbeta mer på den här låten.

PS kul det där med målande ord; ska det vara mer gröt eller smet till låten?  :D

Eddi:
Testa med hårt uppdragen stereodelay - det älskar dom här på forumet - jag lovar  :rolleyes:
Eko

bi2kima:

--- Citat från: MaxB skrivet 26.08.2008, 23:14:23 ---
--- Citat från: bi2kima skrivet 26.08.2008, 22:54:51 ---
Eko

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

Vi är några som tidigare tipsat Eko att använda mindre eko eller reverb på sina låtar...
Say no more.  ;)

Jag lyssnade på din låt då jag gick med raska steg i en lång uppförsbacke imorse och det var en skön låt att lyssna på. Den har potential. Jag gillar gitarrliret, riffen och samarbetet mellan instrumenten. Tolkade reverben på sången som ett sätt att släta över att du inte gjort färdigt texten, men ändå ville ha med sångmelodin, även efter första svängen på demon.

Arbeta mer på den här låten.

PS kul det där med målande ord; ska det vara mer gröt eller smet till låten?  :D

--- Slut citat ---

Haha, så det finns nån slags grupp här på forumet som uppmanar Eko att minska sitt reverb!  :D
Du tolkar ganska rätt. Har bara spelat in all sång i en enda tagning just nu. Men jag ska snart satsa på att försöka fixa till sången med flera spår, mindre reverb mm.

Kanske en bra låt för uppförsbackar! Betyder detta att låten redan finns på en mp3-spelare? :)

Hmm, tror att just den här låten mår bra av så lite som möjligt vad gäller både gröt och smet!

Tack!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion