Forum > Demolåtar
equality - Autumn - Smoooth jazz
egghuvud:
Förgubbningen är total. :lol: nejdå för fan. Frågan är ku också vad musik skall användas till. Som kreativ hemmapulare är det lätt att bli lite scitz ibland, när man ena sekunden gör industrirrock och andra stunden råkar hitta ett syntljud som gör att man plötsligt låter som Martha Stewart på Speed... eller nåt. Jag tycker nog att det mesta kan ha ett värde så länge det är ärligt menat och bra genomfört. Sedan kan man alltid diskutera vad man tycker om och vad man inte tycker om.
Jag gillade också det. Kan tycka att rytmiken ibland känns lite styltad. En del av ljuden t e x tamburinen ch den där lilla splashcymbalen var direkt äckliga. Är det bossa så kanske det skulle vara lite mer jobb med percussion också. Där finns en del snygga saker, men det borde vara mer stringent bossa. En del pill med mixen också. Sång skulle naturligtvis funka. :)
equality:
91:an: Åska och datorer är ett svårt kapitel, det kan flera vittna om här. Hoppas det fixade sig. Kul att du ville lyssna och kommentera! Kul bilder du målar upp och så är du ju fullblodsproffs på det sen många år. Ja trummor och mig är ungefär som åska och datorer, det vill aldrig funka. Får ta mig en titt på detta. Tack för tyck!
Eggmannen: Kul att du ville titta in på demosidorna igen. Dags för hr Egghufvud att lägga upp nånting här snart och inte bara till jul! -_- Håller med dig om schizigheten men så länge det är kul och inte skadar nån så är man ju inte direkt vårdintygsmässig. Splashcymbalen låter bokstavligen apa, alltså en sån där leksaksmodell man skruvar upp med röd luva på. Sång känns angeläget och underhandlingar sägs pågå. Nu skall jag ta på mig hatten och köra i 60 på motorvägen. Ha det gott!
egghuvud:
--- Citat från: equality skrivet 29.08.2008, 18:42:52 --- Nu skall jag ta på mig hatten och köra i 60 på motorvägen. Ha det gott!
--- Slut citat ---
Hibernalhatten dårå :D
equality:
:lol: Finns dom kvar??
stajo:
lärde mig ett nytt ord "muzak" :unsure:. Det är avkopplande att lyssna på, nog håller jag med om att det är lite hissmusik.
Tycker allt är bra förutom cymbalen vid 1.04... brrr
skönt layback liksom
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida