Forum > Demolåtar
equality - Autumn - Smoooth jazz
equality:
Låtnamn: Autumn
Artist: e
Kompositör: e
Genre: muzak
Ev.medverkande: nej
Inspelnings år:20080822-23
Format: mp3
Status: skiss
Är väl därmed bekräftat att man gubbat till sig. För bara tio år sedan gav jag inte mycket för sån här musik. Nu tycker jag det är ganska roligt. :rolleyes: Ont om tid men den här gick på rekordfart för att vara mig. Är ju dock inte färdig i vare sig i mix eller arr. Skulle vilja ha ytterligare något solo på sista vändan. Tyck gärna nåt! :o
Autumn
Wernborg:
Jazz med nån slags visaproach?
Lite taggigare hade det gärna fått vara. Nåt som biter tag och nafsar lite.
Men som muzak är det väl perfekt. Lite som soundtrack till nåt hemmafixarprogram. Kan riktig se hur kakel fogas och fogar kaklas.
Lite mexicotrumpet kanske?
equality:
Wernis: Jo det är väl för snällt, var nog lixom tanken... Mexicotrumet? Så där i stämmor? :D
Festligt! Thnx.
mahan:
Tjou EQ!
Kul bakgrundsmusik detta, inga bergssprängare precis,
men oj vad detta skulle sitta med lite sång av dig! :)
Utan sång eller skarpare solointrumentering så blir detta ju "hissmusik", inte dålig men ......
Hösten vill jag inte höra av ännu... AUTUMN...... så dra en en liten sensommartext på detta och det kommer att sitta prrrrrrrrrrrrrrrrrfect! :)
h. johan
equality:
Mahan: Tack som f..! Själv älskar jag hösten och tar ut den lite i förkott. Hoppas du ursäktar!? :)
Bakgrundsmusik är en underskattad genre. Ja, det är dags att lyfta fram den i förgrunden (med bergsprängare :D) och då utan sång annars skulle det inte vara bakgrundsmusik längre... :P La upp den här låten på Musesmuse och där kallar dom den mellow jazz - inte muzak. Ganska kul att se hur olika det uppfattas.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida