Kontrollrummet

Efterlyser hjälp med MySpace

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Jag har ett konto hos MySpace sedan rätt länge tillbaks men jag förstår inte hur jag skall ladda upp musik dit, nu när jag tänkt börja aktivera den sidan... har hört att man kan skaffa sig två olika former av konto, ett för musiker och ngn annan form där man inte är musiker. Kan man kolla vilken typ det är man har? Finns ju tjogtals med länkar överallt och jag tycker det är lite svårt att få en överblick! Har någon dessutom tips på hur man lättast modifierar sin sida så är det ju bra med... gärna om det finns verktyg eller mallar för detta så man slipper lägga ner 40 timmar i veckan på det! :)


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil

Det var ett tag sen jag editerade min sida men....


på vänstersida..
Upcoming Shows
You have no upcoming shows in the system

(Add your upcoming shows here.)..
.om du ser denna delen i din profil så antar jag att du har en musiksida..gå in under manage songs  där kan man ladda upp låtar vanligtvis 4 st..

i menyn edit profile/ safe mode...i delen bio där lägger du in beskriving av dig och eventuell css text för att ändra sidans uppbyggnad eller färger..man får laborera en hel del...
För att slippa att sidan blir för tung och med en massa tunga bilder flash och html från folk i commentsdelen så bocka av i account settning -> profilesettings -> change setting

Jag har glömt mycket man måste labba med sidan då o då.. :)..men det finns säkert någon här som kan rätta mig eller fylla på med mer info...


« Senast ändrad: 13.05.2007, 20:37:46 by valdez »


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil

Hittade denna sida...

http://www.myspacescripts.com/

OBS har inte testat något från den sidan....


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Asch, verkar inte osm det är rätt typ då. Hittar inget om upcoming shows... får väl se om jag kan hitta hur jag skrotar den då och påbörja en ny. Var skrotar man den?  :lol: Tack för svaren, Valdez!


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Asch, verkar inte osm det är rätt typ då. Hittar inget om upcoming shows... får väl se om jag kan hitta hur jag skrotar den då och påbörja en ny. Var skrotar man den?  :lol: Tack för svaren, Valdez!


Regga ny sida....
www.myspace.com
Gå in på den blå menyn -> music sen kommer en röd menyrad upp och längst till höger klicka på Artist signup.


Sen får du gå tillbaka till mitt första inlägg... :)

« Senast ändrad: 13.05.2007, 22:00:20 by valdez »


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Asch, verkar inte osm det är rätt typ då. Hittar inget om upcoming shows... får väl se om jag kan hitta hur jag skrotar den då och påbörja en ny. Var skrotar man den?  :lol: Tack för svaren, Valdez!


Regga ny sida....
www.myspace.com
Gå in på den blå menyn -> music sen kommer en röd menyrad upp och längst till höger klicka på Artist signup.

Tack igen men jag måste nog döda mitt första konto på något sätt eftersom de tydligen inte accepterar flera konto på samma emailadress. Förståeligt men segt. :(

Sen får du gå tillbaka till mitt första inlägg... :)




Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
I FAQ på myspacesidan finns en del frågor och svar som kan vara till nytta i viss fall..

Hittade denna...jag har ju själv inte deletat min sida än såå...hahhah

men...How do I delete my account?

If you wish to permanently terminate your MySpace account, start by clicking "Home" in the top navigation menu from any MySpace web page. From your personal home page, click the "Account Settings" next to your default picture. From your "Change Account Settings" page, click the "Cancel Account" link, found just above the "My Account Settings". On the "Cancel My Account" page, click the "Cancel My Account" button. Check the email account that you used to create your account. Follow the instructions in that email to delete your account. Keep in mind, cancelling your MySpace account will PERMANENTLY REMOVE all of your profile information from MySpace, including your photographs, comments, blogs, and your personal network of friends. This information cannot be restored. You may re-register with your current email address after canceling, but you will need to rebuild your personal network from scratch.


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Alltså det är ett j-t rörigt gränssnitt där... jag har ju möjligheter att editera hur min musikspelare (som nu inte syns) skall spela automatiskt eller inte, då borde jag väl va en musikanvändare. Stön. Får nog följa din post ovan och plocka väck kontot för att börja om från scratch. Tack för tiden Valdez!


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Alltså det är ett j-t rörigt gränssnitt där... jag har ju möjligheter att editera hur min musikspelare (som nu inte syns) skall spela automatiskt eller inte, då borde jag väl va en musikanvändare. Stön. Får nog följa din post ovan och plocka väck kontot för att börja om från scratch. Tack för tiden Valdez!


eftersom jag inte kan se din sida så är det svårt att avgöra vad för typ av sida du har..men
 
Det är väl först när du laddat upp en låt som spelaren syns..sen kan du bestämma om musiken ska spelas upp automatiskt när sidan laddas..
När du går till home..klickar på edit profile så borde du se manage songs om du har en musiksida eller rättare sagt artistsida
« Senast ändrad: 14.05.2007, 00:16:37 by valdez »


Utloggad Hellpig

  • Häxmästare
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 295
  • Rock and roll over
    • Visa profil
    • Have Guitar!
Men jag kunde inte ladda upp något eller så hittade jag inte var man gör det. Känner mig som en idiot och det är ju så där trevligt.  B) Nåja, har skippat kontot nu men väntar på bekräftelse från dem... kommer väl om en vecka eller så. :)


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
Det löser sig....

Myspace är bökigt innan man får in rutinen på var alla funktioner finns och hur man lägger in musik, bakgrundsbild, text osv...men man får trixa lite..tips är att kolla andras sidor och jämföra i view source t ex vad man lagt in för typ av css text..och även var!.. ligger vanligtvis i delen efter infon... NETWORK INFORMATION : BEGIN -->
men det får du ta tag i när du väl reggat en artistsida.. :)


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
jag fixade också en myspace sida för ett tag sedan och hade förstås valt fel så det inte gick att lägga upp musik. så nu har jag 2 sidor fast jag ska nog ta bort den första. du måste ha olika mailadress om du ska regga flera sidor.

om du kollar på min sida här :

http://www.myspace.com/grottekvarnen

så ser du längst upp till höger: Artist signups klicka där för att få en sida där du kan lägga upp musik.

om du har den andra typen av sida så kan du bara lägga till musik från andra myspacesidor som spelas upp när nån kollar din sida.

jag har ett annat problem jag skulle vilja skriva något i " About..." rutan men hittar inte var mangör det. alltså den under musikspelaren.


Utloggad Linkowich

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 458
    • Visa profil
Jag reggade också fel typ av konto först.

Men överraskande nog så kunde jag regga om med rätt typ omgående efter att jag raderat det gamla kontot, alltså med samma myspace-adress/e-postadress.


Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Det syns ju ganska så tydligt om man har en musik-sida eller inte.
Är det en röd balk som det står "Myspace Music" på i stort sett högst upp på din sida, så är det en musiksida, annars inte. :)

Har förresten även hört om folk som har mailat myspace och fått sina konton omgjorde från "vanligt" till "musik", men det går säkert snabbare att regga nytt.


Utloggad valdez

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil


jag har ett annat problem jag skulle vilja skriva något i " About..." rutan men hittar inte var mangör det. alltså den under musikspelaren.


För att få text hamna i About Grottekvarnen så går du in på Edit profile/Safe Mode klicka på Safe Mode där får du upp en sida sen med olika rutor att skriva i....
Eftersom din text ska hamna i rutan BIO  nere till höger under rutan står det (edit) och (delete) klicka på  edit och där skriver du in lite text om dig osv...därefter preview..och kollar så det blir rätt sen klickar du på submit så ska det hamna på din profilsida..



Utloggad tbruce

  • Skostorlek: 45
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 354
  • Riktiga syntar har stängningsknapp.
    • Visa profil

Utloggad android

  • Synthrobot
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 476
  • Bitcrushed
    • Visa profil
    • New Modern Angels
Man kan ha en liten musikspelare som spelar upp andras låtar även om man inte har musikerkonto, så det kanske är den du kunde ställa in saker för.

Jag har funderat på den där valmöjligheten ett tag, och jag tror att den bestämmer om musikspelarna på andras sidor spelar automatiskt eller inte när man besöker dem.